ANNOUNCE: APT pro RPM na ftp.linux.cz

Pondělí Květen 20 13:49:39 CEST 2002

On Sun, 19 May 2002, Radek Vybiral wrote:

> Ten up2date ma jednu podstatnou chybicku, a tou jest nutna registrace.

Registrace je anonymni a sluzba pro 1 system k registraci zdarma.

> Tohle apt zcela jiste nepotrebuje, nevim jak YaST ale urpmi na MDK take
> zadnou registraci nevyzaduje...

Pomoci up2date serveru Current si mohu vytvorit svoji lokalni databazi:

http://www.biology.duke.edu/computer/unix/current/

> Co se tyce rpmfind, tak podle manualu provadi porovnani souboru na
> vzdalenem zdroji, coz taky pro pripad offline provozu neni pouzitelne.

Myslim, ze neni problem mit svoji databazi pro rpmfind.

> Ja si opravdu nemuzu pomoct, ale opravdu me chybi v RH nastroj, ktery by
> provadel aktualizaci a resil zavislosti tak aby byl jednak firmou
> podporovan a nevyzadoval zadne dalsi registrace a podobne.

Nastroj existuje a pokud je problem s registraci, pak to neni problem
nastroje, ale te registrace (ktera je v podstate anonymni) a tudiz spise
pohledu uzivatele.

Problem je s off-line nastrojem, ale o to v puvodnim prispevku neslo
(sluzba je na ftp.linux.cz). Up2date umi vypsat potrebne baliky a dokaze
pouzit i RPM z lokalniho disku, takze on-line sezeni lze relativne
jednoduse minimalizovat - ovsem "klikaci" to skutecne u RH neni).

Pokud to nekomu vadi, pouzije jinou distribuci (ale to take neni predmetem
sporu).

> I kdyz asi citis ve slovech P.J. jizlivost temer v kazde vete, tohle
> jsem aspon ja nepochopil nijak zle a je to korektni upresneni stavu,
> takovy jaky je. Tady jde o to, ze ty nastroje jsou vendorem vyvijeny,
> podporovany a propagovany, tak proc na ne neupozornit.

Pavel informaci neupresnil, ale uvedl dost zavadejici informaci. Mam silny
pocit, ze presne o tomto zde uz sla rec (mozna uz dokonce nekolikrat) a
vyvolalo to podobne prestrelky. Z tohoto pohledu mi prijde slovo 'jizlivy'
vicemene jako mirna reakce.

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz