DVD mechanika na ide3 nezvlada DMA? (delsi)

Daniel F. Hrouzek hrouzek na stratosfera.cz
Pondělí Květen 20 14:09:43 CEST 2002

zravicko,

o weekendu jsem narazil na zajimavy problemek. mam zakladni desku ABIT
KT7A-RAID. ta ma pseudo-raid HighPoint HPT370, takze mam k dispozici
celkem ctyri IDE kanaly (ide0 - ide3) a na nich az osm zarizeni (hda -
hdh). pro ozrejmeni situace musim popsat, jak to u me vlastne vypada:

ide0: hda (disk), hdb (cd-rom)
ide1: hdc (cd-rw), hdd (ramecek na vymenny disk)
ide2: hde (disk)
ide3: nic

a ted, potreboval jsem nekam umistit DVD mechaniku. zdalo se mi
rozumne mit ji na samostatnem kabelu, takze jsem ji umistil na ide3
jako hdg. ovsem nestacil jsem se divit! po provedeni 'hdparm -d 1
/dev/hdg' a naslednem pokusu o pristup na disk v mechanice (at uz jsem
ho zkousel primountovat nebo jsem na nej jen pustil prehravac, ktery
mount nepotrebuje) se budto *totalne* zaseknul system (kernel panic),
nebo v tom lepsim pripade doslo ke zruseni pouzivani DMA (nasledny
'hdparm -d /dev/hdg' vypsal 0). mechanika pak pracovala v pio rezimu,
coz pro prehravani DVD neni to prave orechove ;-)).

nejak se mi to nezdalo, protoze tahle mechanika samozrejme umi DMA33.
cd-rom i cd-rw mam ostatne take nastavene na DMA a zadny problem se
nikdy nevyskytnul. bez nejakeho dlouheho laborovani jsem proste
prehodil hdg (dvd-rom) a hdd (ramecek) a zkusil to znova. no a
samozrejme to fungovalo! jak hdg tak i hdd, vsechno pracovalo v DMA
rezimu.

takze v cem by mohl byt problem? samozrejme je mi v podstate jedno,
jak to mam prehazene, pritomnost dvd-rom na jedne ksande s
vypalovackou sice prakticky znemoznuje sledovani dvd pro vypalovani
:-))), ale o to nejde. ja si myslim, ze problem bude v onom radici
HPT370. jenze je to vubec problem? neni to vlastnost?

muzete mi k tomu nekdo neco rict?

s pozdravem

--
daniel f. hrouzek
programator stratosfera on-line

[:: www.stratosfera.cz ::]
[:: www.freemejl.cz ::]

email ::  hrouzek na stratosfera.cz
xchat ::  d.f.h (www.xko.cz)
icq   ::  77845458 (d_f_h)
www   ::  www.taverna.cz

[:: all your mydlo are belong to us! ::]