100% HW ATA/IDE RAID dnes

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Květen 21 10:01:45 CEST 2002

Jaroslav Lukesh wrote:
> 1. archiv konference jsem prolezl
> 2. prolezl jsem i hardware.linux.cz (==> abclinuxu)
> 3. byl jsem i na google
>
> Nikde jsem nenalezl 100% HW raid, který by se dnes(!) vyráběl. Všechno jen
> pseudo-hw-raidy (jak tu někdo vtipně napsal dříve). Našel jsem jen "adaptec
> ata raid" 1200a (2400 a UDMA AAA, ale ty jsou cenově někde jinde), který by
> MOHL být HW, leč nikde jsem o něm potvrzující informaci nenašel.

RAIDy se vyrabi, ale za ty penize to nestoji.
Mam tady na stole 3:
1) 3ware 3W-7850,
2) 3ware 3W-7810,
3) Promise FastTrack SX-6000.
Vsechny tyto tri s linuxem funguji, lepsi podporu driveru ma 3ware,
Promise je rychlejsi, ale podpora pro linux je chudsi.
3ware ma zase vic chyb v hardware, ale s kazdym novym firmwarem
se to zlepsuje.

Dalsi dela teba zmineny Adaptec a par se jich jeste najde. Cena
teh karet je mezi 10-25 kKc. 3ware dodava Autocont, Promise Proca.

Vickrat si to uz nekoupim. Priste klasickej SCSI RAID a je to.
Sice vyjde draz, ale vykon je nekde jinde a hlavne s nimi jsem
zatim nemel problemy.
Smysluplnou oblast pro tyhle IDE RAIDy vidim v nejakem archivu,
co drzi archiv zprav, namerenych dat atd a obcas si je nekdo
z toho stahne.
Na produkcni server je to pomale a jevi se mi jako ne prilis
spolehlive. Uz jen najit zakladni desku s kterou by byly ochotny
korekne spolupracovat bylo na mesic pokusu.

	Majkl