Kernel source- dlouhe

Hecht Pavel PHecht na CSAS.CZ
Úterý Květen 21 10:53:07 CEST 2002

Rad bych vznesl dotaz. Dlouho jsem vahal, nebot se obavam flame a "dobrych
rad". Tedy jak to vlastne s tim jadrem je:
1. Lze nekde zjistit, co v tom jadre vlastne je, tj, zda napr jadro 2.x.y.
obsahuje ovladac pro chipset aaa, aniz bych kazde jadro musel stahnout,
roztarovat, hledat v Documentation, pak ve zdroji, jestli ho nahodou vyvojar
neokomentoval ( jestli ne, koncim, protoze nejsem profesi C programmer -
jako vetsina lidstva ) nebo nejakou vlastnost ( filesystem, LVM etc ).
Zkompilovat jadro mi neprijde naopak potom uz nic tezkeho, nebot to bylo v
IT obvykle odjakziva ( RSX, RT, BSD etc. ) a KERNEL HOWTO je velmi dobre.
2. Jak je to s temi patchemi ? Jak aplikovat, kazdy ( tedy kazdy s jistym
vzdelanim v oboru ) celkem snadno pochopi z vyse uvedeneho HOWTO, ale CIM?
Hledanim jsem nasel, ze v kernel.org je cela rada ruzne oznacenych patchu,
zda se, ze to ma system, ale neni mi zcela jasny. Je to nekde popsano? Dale
me pozornosti neusla directory people zejm alan - jsou to ty Coxovy patche?
Je k tomu nekde popis ( s cim jo nebo s cim ne ), jsou uvnitr nejaka
dokumentace?  Co jsou ostatni people. Jak je to s kompatibilitou
nestandartnich patchu ? Poznamenavam, ze Hedricka jsem potreboval po tydnu
prace s Linuxem, protoze bez UltraDma odmitam system pouzivat a neni Intel
sam na svete.
Vim, ze jsem toho napsal hodne, a nemyslim si, ze lze odpovedet naraz. Byl
bych ale vdecen za tipy, rady odkazy a zkusenosti.
Poznamenavam, ze napr ne kazdy napr vi, ze Vanilla (napsal jsem to dobre ? )
je jadro z kernel org, sam jsem se to dozvedel nahodou. Je samozrejme mozne
ptat se mainteneru, ale to zatim nechci (a v anglictine se mi prece jen hur
formuluje ). Jenom prosim  nepiste, ze mam pouzivat jadro s distribuce a
problem je tim vyresen. To je stejne pitome, jako ze mam pouzivat okna
Zdravi
Pavel A. Hecht