Kernel source- dlouhe

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Květen 21 11:15:48 CEST 2002

On Tue, 21 May 2002, Hecht Pavel wrote:

> 1. Lze nekde zjistit, co v tom jadre vlastne je, tj, zda napr jadro 2.x.y.
> obsahuje ovladac pro chipset aaa, aniz bych kazde jadro musel stahnout,
> roztarovat, hledat v Documentation, pak ve zdroji, jestli ho nahodou vyvojar
> neokomentoval ( jestli ne, koncim, protoze nejsem profesi C programmer -
> jako vetsina lidstva ) nebo nejakou vlastnost ( filesystem, LVM etc ).

Dozajista nejake jadro na systemu mate, a u nej vite, jestli dany HW
podporuje/nepodporuje. Pokud se to chcete dozvedet o nejakem novejsim,
nejjednodussi zpusob je prolezt Changelogy, ktere jsou k jadrum dostupne,
a jsou v nich zobrazene vsechny zmeny, ktere se udaly (byt hodne strucne,
o cemz byla nedavno v LKML slusna flamewar ;) ).

> Zkompilovat jadro mi neprijde naopak potom uz nic tezkeho, nebot to bylo v
> IT obvykle odjakziva ( RSX, RT, BSD etc. ) a KERNEL HOWTO je velmi dobre.

Ale ano, ona to vetsina lidi nakonec zvladne, ale otazkou stale zustava
proc. Ale o tom nize.

> 2. Jak je to s temi patchemi ? Jak aplikovat, kazdy ( tedy kazdy s jistym
> vzdelanim v oboru ) celkem snadno pochopi z vyse uvedeneho HOWTO, ale CIM?

Tak to tedy nevim, kdyz jste pochopil JAK ale nepochopil CIM. Podle mne je
to to same ;)
Kazdopadne spravna odpoved je program patch.

> Hledanim jsem nasel, ze v kernel.org je cela rada ruzne oznacenych patchu,
> zda se, ze to ma system, ale neni mi zcela jasny. Je to nekde popsano? Dale

Nijak centralizovane.

Vy, coby "uzivatel jadra" mate dve moznosti - bud verit tomu, ze to co Vam
da do jadra distributor Vasi distribuce, pripadne to co je obsazeno ve
vanilla jadrech, je ozkousene, funguje, a je jakz-takz bezproblemove. Nebo
jste hracicka (nebo mate nejaky jiny duvod hrabat se ve vnitrnostech
kernelu), a potom se proste temi patchi musite probrat sam. Casto autori
patchu k nim maji na svych webovskych strnkach (jsou-li jake) nejake
kratke povidani (napriklad Robert Love, Rik van Riel, ...), ale neni to
pravidlem.

> me pozornosti neusla directory people zejm alan - jsou to ty Coxovy patche?

Ano.

> Je k tomu nekde popis ( s cim jo nebo s cim ne ), jsou uvnitr nejaka

Co znamena "s cim jo a s cim ne"? Jinak viz vyse - existuje k nim
Changelog, navic je v nem oznaceno co se ukazalo jak spatne a bude
vyrazeno, co se testuje, a co se ukazalo jako dobre a bude Alanem zaslano
v dalsim batchi Linusovi/Marcelovi.

> dokumentace?  Co jsou ostatni people. Jak je to s kompatibilitou
> nestandartnich patchu ?

Kompatibilita v jakem smyslu? Nestandardni v jakrm smyslu?

> je jadro z kernel org, sam jsem se to dozvedel nahodou. Je samozrejme mozne
> ptat se mainteneru, ale to zatim nechci (a v anglictine se mi prece jen hur
> formuluje ).

Navic by Vam dozajista neodpovedeli (neberte osobne ;) ).

http://www.kernelnewbies.org/ - najdete tam odpovedi na spoustu otazek,
ktere jste polozil v tomto mailu, a i mnoho dalsich podobnych.

--
JiKos.