Re: KDE vs. Gnome?

Oak Oak.brno na seznam.cz
Úterý Květen 21 13:20:20 CEST 2002

Dobrý den,

také mám nainstalované Gnome, nejen kvůli knihovnám,
ale i proto, že jsem si ho chtěl prohlídnout, a hlavně
abych mohl nakonfigurovat vzhled (tmavé schéma kvůli
práci v noci) u gnomovských aplikací, které v Gnome
používám (hlavně Gimp).

Gnome mě zklamalo v tom, že nebylo schopno doposud
implementovat takové základní věci, jako je podpora
D&D (teda "přetahování"), zlepšit mizerné dialogy (to
je můj subjektivní názor, okomentuji dále), a koneckonců
i nedostatek aplikací (subj. platí).

D&D považuji za hodně důležité, protože _velmi_
urychluje práci s počítačem - v Konqueroru si prohlížíte
disk, a soubory které chcete otevřít prostě přetáhnete
na cílovou aplikaci. Toto nenahradí ani záložkové
vychytávnky, které stejně Gnome nemá.

Právě záložky mi v dialozích Gnome chybí nejvíc; pro mě a
mou slabou paměť je procházení adresářovou strukturou
v dialozích gnome doslova mučení. Jediné solidní řešení
jsem našel v práci s Konquerorem, kde si vždycky vyberu
cestu k cíli a vložím ho prostě prostředním tlačítkem
do políčka dilaogu (třeba Gimpu).

Z mého pohledu má Gnome také nedostatečnou škálu aplikací,
i když řada z těch co existují patří k absolutní špičce
a ve světě Linuxu jsou asi nenahraditelné (Gimp,
Sodipodi,...).

KDE a hlavně KDE3 má opravdu širokou základnu aplikací
jež používám, je vysoce konfigurovatelné (vzhled,
klávesové zkratky, prostředí, atd. atd.) a také dialogy
jsou velmi propracované - mě i všechny mé známé nadchl
nový záložkový systém, kdy si vybrané záložky necháte
zobrazovat jen v těch aplikacích, kde je potřebujete.

V čem je Gnome určitě lepší, je jednoduchost vývoje
aplikací - vývojem pro KDE není jen tak pro nějaký mouky
(asi jako jsem já, :-). Taky se mi zdá, že je Gnome
méně náročné na HW. Pak už jsem objevil jen pár
nepodstatných detailů, kterými mě Gnome upoutalo.

Já si tedy zvolil KDE, ale snad každý chápe hranice
subjektivity tohoto příspěvku a nerozběhne se zde
zbytečná flamewar.

Zdraví

Oak

Reklama: