segfault v gtk aplikacii

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Květen 21 17:10:35 CEST 2002

On 21 May 2002, Peter Ronai wrote:

> Chcel by som sa spytat na to, co sa asi robi v situaciach ked
> potrebujete zistit kde sa konkretne problem nachadza. Skusam jednu
> zaujimavu aplikaciu beziacu na gtk. Vola sa fwbuilder. Problem je ze pri
> istych operaciach zhavaruje. Podla strace vystupu (pozri nizsie) mi to
> nepripada ako chyba aplikacie ale skor ako chyba kniznice, alebo, co
> skor predpokladam, chyba prekladu kniznice. Uz niekolkokrat sa mi to
> stalo ked som sa snazil kombinovat ximian aplikacia s nativnym redhatom.
> Doteraz som to vzdy vyriesil pretoze som to nejak uhadol ale to na co mi
> [...]

Kdyz to spadne se SIGSEGV, dumpne to core?
Pokud ano, tak na nej spustte gdb (gdb ./program core), a zeptejte se na
stav zasobniku pri padu (prikazy where, pripadne bt). Tam zjistite, uvnitr
ktere funkce to presne spadlo (ovsem za predpokladu, ze dana cast kodu, ve
kterem to spadlo, je zkompilovana s debugovacimi informacemi (man gcc,
parametr -g)).

Ovsem je dobre si uvedomit, ze to kde to spadne vubec jeste nemusi
odpovidat mistu, kde se vyskytuje chyba - pokud jste si nekde v tom
programu neco spravne "nakropil" jiz predem, tak to jen mohlo cekat na
svoji prilezitost, az se to projevi (az se pokusite pouzit pointer, ktery
ukazuje v dusledku nejakeho free() v dobe padu do buhvijakych koncin,
atd.)

--
JiKos.