segfault v gtk aplikacii

Peter Ronai peter.ronai na dionach.com
Úterý Květen 21 17:43:14 CEST 2002

> Kdyz to spadne se SIGSEGV, dumpne to core?

nie
ale aby som bol presny ono to robi presne to iste aj s mojimi aj s
origos binarkami - to len pre doplnenie

> Pokud ano, tak na nej spustte gdb (gdb ./program core), a zeptejte se na
> stav zasobniku pri padu (prikazy where, pripadne bt). Tam zjistite, uvnitr
> ktere funkce to presne spadlo (ovsem za predpokladu, ze dana cast kodu, ve
> kterem to spadlo, je zkompilovana s debugovacimi informacemi (man gcc,
> parametr -g)).

no to mozem skusit, mam ale podozrenie ze to nie je fwbuilder ktory je
na vine. Ono totiz vo fwbuilderovych zdrojakoch nikde nie je nic ako
gtkobject.c na ktore sa stazuje pri pade.
Velmi silne mi to pripomina to na co sa stazuje evolution ak ma
redhatove gnome - skratka su tam kniznice nakopane s inymi volbami.
Netvrdim ze to tak je lebo neviem kde ta chyba je.

Skusim to prelozit s -g flagom este raz :(

> Ovsem je dobre si uvedomit, ze to kde to spadne vubec jeste nemusi
> odpovidat mistu, kde se vyskytuje chyba - pokud jste si nekde v tom
> programu neco spravne "nakropil" jiz predem, tak to jen mohlo cekat na
> svoji prilezitost, az se to projevi (az se pokusite pouzit pointer, ktery
> ukazuje v dusledku nejakeho free() v dobe padu do buhvijakych koncin,
> atd.)

Tento princip poznam, i ked som si nie celkom isty ako suvisi s pripadom
kde su bud vsetky aplikacie brane z netu ako binarky alebo ked binarka z
netu zlyhala, spravil som spatny preklad ja a chyba sa presne
zopakovala. Ja som to neprogramoval takze neviem povedat co tam aky
poiter komu do ucha ukazuje, viem len ze som pouzil *presne* tie iste
volby ako autor kedze som rekompiloval src.rpm Povodne som predpokladal
ze autor mohol mat "mierne iny set kniznic" a niekde linkovanie
neprebehlo k spokojnosti - preto ten rebuild. Aj by som tomu dodal tie
kniznice co to chce, pripadne ich prekopal alebo pod ale neviem bohuzial
o ktore sa jedna.

dz