Nautilus: viewer pro .zip?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Květen 21 19:32:30 CEST 2002

On St, 2002-05-15 at 10:58, Petr Stehlik wrote:
> zkusil jsem si nainstalovat Nautilus z Gnome Sid distribuce a nejde mi s

Debian Sid, ne Gnome Sid.

> nim nahlizet dovnitr ZIP archivu. V Gnome Control Centru -> Document
> Handlers -> File Types and Programs je moznost k .zip souborum priradit
> Viewer, ale zadny nemam. Rucne jsem doinstaloval gnome-vfs (ktere
> zminuje Nautilus FAQ), ale zadny zazrak se nekonal. Nautilus-suggested
> ani Nautilus-extras nepomohly.

Tak jsem venoval asi 8 hodin intenzivnimu hledani odpovedi a nakonec
jsem zjistil, ze:

1) je to znama chyba, poprve reportovana 10.brezna 2000 (!!)
2) resenim je asi doprogramovat moduly do gnome-vfs
3) prvni moduly pro .tar a .zip se teprve ted (14.kvetna 2002) zacinaji
tvorit (nejaky/a Rachel na tom dela)

Na celem problemu me sokujou dve veci:

1) jak mohl Eazel vypustil verzi 1.0 nejlepsiho desktopu na svete, kdyz
neumel ani tak jednoduchou a zakladni vec, jako je nahlizeni do archivu
(pro zajimavost, umel to uz Norton Commander pred 10-ti lety, a v Gnome
pak mc/gmc, ktere mely byt Nautilem nahrazeny). Nautilus je navic tedka
asi defaultnim desktopem pro GNOME (GMC uz se nevyviji), takze by me
velmi zajimalo, jak dopadne GNOME 2 za 6 tydnu (s cim prijde a jak to
uzivatele prijmou).

2) prihlasil jsem se do #nautilus na irc.gimp.org, kde maji byt podle
webu nautilovi vyvojari/odbornici. Polozil jsem dotaz a asi hodinu
cekal, mezitim jsem pripisoval dalsi informace, jak jsem je postupne
zjistoval. Za celou dobu jsem dostal presne 0 odpovedi, i kdyz tam bylo
nekolik dalsich aktivnich uzivatelu. Pripadal jsem si jak neviditelny.
Osobne mi to nevadi, uz jsem si zvykl na to, ze na moje problemy mi
malokdy nekdo odpovi, ovsem pripomnel jsem si, ze u Linux OSu se tvrdi,
ze na rozdil od Windows clovek najde pomoc hlavne online, ve skvelych
mailing listech a IRC komunitach. No mne se to dneska teda moc
nepovedlo.

Petr