gnome2 / pango: dojmy, postrehy

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Květen 22 09:44:07 CEST 2002

Chci se zeptat:

zkousel jsem vcera developer shapshot verzi gnome 2 (instalovanou pres
red-carpet) a narazil jsem na problem stejny jako v nekterych
konfiguracnich utilitach v RH 7.3, tj. česke znaky (zrejme il2) se v
oknech nedostanou ven. Připada mi, že je to zřejmě knihovnou pango a
přechodem na unicode. Je můj dojem správný?

Teď mě napadá, že jsem vlastně KDE menu viděl v GNOME2 správně, to by
znamenalo, pokud jsou hlášky v iso-8859-2, tak je to pango neumí správně
zobrazit.

Jinak se mi libila rychlost nekterych aplikaci (napr. nautilus2 je nyní
přímo bleskový), sawfish2 mi připadal trochu nedodělaný, ubyly některé
konfigurační možnosti, ale možná to bylo způsobeno problémy s il2 znaky,
tak jsem se v těch menu moc nevyznal. gnome terminál je úplně předělaný,
má záložky, uživatelské profily, ... ale zase mi dovolil pouze dvě
velikosti v misc-fixed fontu.

Celkově mohu říct, že se těším, ale že si ještě počkáme. Nezdá se mi
možné, aby se všechny problémy (zvlášť ty s češtinou) do června stihly
vyřešit.

Zkoušel jste někdo taky otestovat GNOME2? Zajímají mě vaše názory.

Pavel

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o., http://www.tmapy.cz