gnome2 / pango: dojmy, postrehy

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Květen 22 10:24:03 CEST 2002

On Wed, May 22, 2002 at 09:44:07AM +0200, Pavel Lisy wrote:
> Chci se zeptat:
>
> zkousel jsem vcera developer shapshot verzi gnome 2 (instalovanou pres
> red-carpet) a narazil jsem na problem stejny jako v nekterych
> konfiguracnich utilitach v RH 7.3, tj. česke znaky (zrejme il2) se v
> oknech nedostanou ven. Připada mi, že je to zřejmě knihovnou pango a
> přechodem na unicode. Je můj dojem správný?
>
> Teď mě napadá, že jsem vlastně KDE menu viděl v GNOME2 správně, to by
> znamenalo, pokud jsou hlášky v iso-8859-2, tak je to pango neumí správně
> zobrazit.

Pango pracuje (ze zasady) v utf-8. (Na druhou stranu, veci tradicne
zavisle na locales by se snad prekodovavat meli automaticky :-o)

> Zkoušel jste někdo taky otestovat GNOME2? Zajímají mě vaše názory.

Zkousel jsem neco naprogramovat v gtk-2.0 a vypada to velmi dobre.

Ted konecne vyzkousim gnome2, protoze mam RH7.1 a predchozi verze
snapshotu se mi nepodarilo ani naistalovat (verze pro RH7.2) ani
prelozit....

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/