100% HW ATA/IDE RAID dnes

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Středa Květen 22 11:35:17 CEST 2002

On Wednesday 22 May 2002 10:45, you wrote:
> Milan Roubal wrote:
> Navic Promise je dost citlivy po elektronicke strance v kombinaci
> s jeho hot-swap ramecky. Ramecky jsou kovove a pokud byly spojeny
> s kostrou pocitace, tak uz treba nesel najit disk v nich (zkouseno
> s nekolika zdroji ruznych puvodu), pokud se ramecek dal tak, ze se
> netvorila smycka pres case, tak to slo ok do okamziku, nez se nekdo
> treba dotknul zamku na ramecku, bum, vsechny disky odpadly.
> Pokud se vymenil v stroji Promise za 3ware, tak tomu tohle nevadilo.
> 3ware zase cas od casu "bezduvodne" odpoji disk atd.

jeste k tomu 3Ware, mam nejake zkusenosti s Escalade 7810. Je to dobra karta,
jen se ji musi vyhovet v takovych malickostech, jako poradne odstinene
kabely, spravny prisun energie pro disky a podobne.

Zazil jsem stav, kdy disk byl fyzicky v poradku, ale protoze byl napajen ze
zdroje, ktery ho sice roztocil, ale z duvodu napajeni jeste dalsich 4
zarizeni to obcas asi na chvilku nezvladl nebo co a mila karta prohlasila
disk za corrupted a odpojila ho z RAIDU. Po prehozeni napajeciho kabelu na
jiny zdroj to bezelo v pohode. To jsou veci, ktere se tezko hledaji a pak lze
prohlasit nejaky jev za bezduvodny. Na svete ma vsechno priciny a duvody :)

--
z.p.