100% HW ATA/IDE RAID dnes

Milan Roubal roubm9am na barbora.ms.mff.cuni.cz
Středa Květen 22 15:40:13 CEST 2002

No a co pouzivate za zdroj?
Mate k tomu odpovidajici case?
Pro AOpen AOpen case, pro SuperMicro
Supermicro :) Ja podobne problemy se zdrojem
nemam, a to mam pripojeno asi 12 disku a neni
problem.
Zdravi
    Milan Roubal

----- Original Message -----
From: "Michal Dobes" <dobes na tesnet.cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Wednesday, May 22, 2002 10:45 AM
Subject: Re: 100% HW ATA/IDE RAID dnes

Milan Roubal wrote:
> To tedy netusim kde vidite tu nespolehlivost.
> pouzivam RAIDy od Promise do desek
> AOpen a SuperMicro a nikdy jsem nenarazil
> na sebemensi problem.

Zkousel jsem desky Aopen, Asus, Intel, pak prumyslove procesorove
karty IEi (3702EV, 3705EV, 3742EVFG, jeste cekam na 3732EVS).
V podstate nekolik cipsetu od Intel, VIA a SiS. a moc snadno
to neslo. Pokud to napriklad fungovalo v Asus mabu,
tak v Aopen mabu se stejnym cipsetem nikoliv a podobne srandy.
Pokud pocitac sel zapnout, najit radic a disky, tak Promise treba
v hodne mabech nesel korektne, nesel restart systemu, neprobihala
korektne resynchronizace atd. 3Ware v nekterych systemech take odmital
resynchronizaci (tyhle problemy mi potvrdilo vicero uzivatelu).
Navic Promise je dost citlivy po elektronicke strance v kombinaci
s jeho hot-swap ramecky. Ramecky jsou kovove a pokud byly spojeny
s kostrou pocitace, tak uz treba nesel najit disk v nich (zkouseno
s nekolika zdroji ruznych puvodu), pokud se ramecek dal tak, ze se
netvorila smycka pres case, tak to slo ok do okamziku, nez se nekdo
treba dotknul zamku na ramecku, bum, vsechny disky odpadly.
Pokud se vymenil v stroji Promise za 3ware, tak tomu tohle nevadilo.
3ware zase cas od casu "bezduvodne" odpoji disk atd.
Chovani stajne pod WinNT4 nebo Linux RH7.x, zkouseno s disky
IBM 60 GB a WD 100 GB.
Rozhodne to neni plug'n'play. :-))

Jaroslav Lukesh wrote:

> Jenze ani jeden neni veden jako ze se bude dale vyrabet (jaxemse nekde
> docetl), rozprodavaji se sklady.

Ohledne Promise nevim, ale tusim, ze je novejsi model s podporou
nejakych blbosti navic. Co se 3ware tyce, tak se nevyrabi a doprodava
se rada 6xx0, tu maji vetsinou v CR skladem, rada 7000 je nova cca pro
letosek a modely 7x50 fakticky se dodavaji az posledni 3-4 mesice.
3ware se dlouho tvaril, ze uz zadne radice delat nebude, snazil se
vnucovat vsem sve "komplexni reseni" Palisade, ale uz ho to asi
preslo.

Majkl