summary: elektronicke bankovnictvi

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Květen 23 09:37:22 CEST 2002

Leos Literak wrote:
> No, docela smutny pohled na to, kolik je u nas bank.
> A co ta mojebanka od KB? Ta taky nejede?

Ted se to tu jednu/dve noci ozivovalo, nedelam si iluzu o funkcnosti
jinde nez pod Win, a to jeste podivne (aspon pro firemni nasazeni).
Je to dost sileny. Zlatej dobrej starej davkovy system fungujici
pod DOSem, fungujic pres modem a BBSky, ten jsme si dokopali
k takove spokojenosti, ze v KB jen nevericne zirali. Novy Inet je
mnohem pomalejsi a pro ucetni to nekokanasobne prodluzuje cas
a mnozsvti nutne rucni prace.

> Lidi, pojdme s tim neco udelat. Kdyz budeme
> mlcet, mohou nas ignorovat, protoze o nas
> vi jen programatori. Ale az se podpory Linuxu
> zacneme dozadovat na infolinkach, muze se
> o nas dozvedet vedeni a zeptat se, proc
> jejich banka odmita cast zakazniku.
>
> Pokud vam to neni jedno, napiste email s dotazem
> na podporu Linuxu do vsech bank. Mozna jsem naivni
> idealista, ale odmitam se jen tak vzdat.

Dovolim si k tomu jeden citat v http://www.vorisek.cz/
kupodivu se i toci kolek IE, ale presne vystihuje i tento stav:
"... Z mé zkušenosti, z druhé strany barikády a z jiného oboru: pojem
"věrný zákazník" se dnes v České republice nenosí. My z marketingu
pořád děláme statistiky typu: "kolik TOP X zákazníků nám dělá Y%
obratu?" a na ty "na ocase" z vysoka serem. To je přece ten správný
přístup k trhu!? Kdo to nepochopil, má teď smůlu a uplatní se, až to
bude všechno jinak."

Pokud banky nepresvedcime, ze pocet a struktura zakazniku pouzivajici
linux je takova, ze se jim to bude rentovat, tak do toho u nas
nepujdou.
On staci jeden tvrdohlavej zakaznik, pokud jeho prumerny denni
zustatek na uctu je v miliardach, pak mu to upravi klidne
i pro lynx. :-(

	Majkl