Apatch-conf-mandrake

Zdenek Mazanec mazanec na book.ctt.cz
Čtvrtek Květen 23 09:52:27 CEST 2002

To je Name-based virtualu samozrejme hloupost. Http neni zrovna stastne
navrzeny protokol (mysleno z dnesniho pohledu) nicmene zrovna tohle resi
docela dobre - proste se spoji s odpovidajici ip adresou a pozadovane
url/jmeno hosta da do hlavicky pozadavku. Je snadne az trivialni mit na 1 ip
adrese treba 1000 roznych webu.

> No jo ale, to je docela problem, protože reverzni zaznam přece může
> ukazovat jen na jednu adresu, tedy pokud to chapu dobre, tak to fuguje
> asi tak chci www.domena.cz -> www.domena.cz je xx.xx.xx.xx, co je
> xx.xx.xx.xx -> to je www.domena.cz, v pripade virtualniho serveru to
> prece nejde. Nehlede na to ze sem to zkousel i z verjeny ip, a chvalne
> sem to dal do dns, nacte si mi original prvni virtual server at chci
> nebo ne.

Podivejte do prikladu konfigurace, pokud mate madnrake, tak do souboru
/etc/httpd/conf/vhost/Vhost.conf Jsou tam priklady jak na IP based tak Name
based virtualy, staci odkomentovat a upravit podle lokalnich potreb.

P.S. Pouziti /etc/hosts je samozrejme dostacujici, jen funguje pouze z toho
stroje, kde je prislusny soubor umisten. Pokud to neni zrovna zmineny
soubor, je potreba zaridit aby jejich obsah byl stejny (presneji a=by
obsahoval v obou vydanich ty hosty, ktere pozadujete po web serveru)

Z.M.