loadavg na SMP

Cejka Rudolf cejkar na fit.vutbr.cz
Čtvrtek Květen 23 10:34:25 CEST 2002

Martin Zidek <arasidek na yahoo.com> wrote:
> TASK_INTERRUPTIBLE se vyskytuje VELMI zridka, je to stav pri kterem

Jak jsem jiz psal, zalezi na tom, co kdo dela, a nema smysl, abych se
stale opakoval, kdyz me nikdo stejne necte. Radsi se tedy podivejte
zpet do archivu, co jsme tu ohledne load avg rozebirali, a zkuste
najit, od ktere verze jadra to neplati(?). Kdo ma kratkou pamet,
tak se jednalo minimalne o SCSI subsystem (load avg = 1 pri mt erase
a podobnych operacich bylo/je skutecne komicke) a nejspis jeste
o sendfile() nebo sitovy kod, na coz narazil Yenya, pochopil-li jsem
jeho problematiku spravne, a pri velke diskove zatezi se do load avg
solidne projevovalo i cekani na diskove operace.

Jinde (zatim mi nikdo nenapsal, zda nekdo vi o systemu, ktery by
load avg pocital jako Linux) je skutecne zvykem, ze se do load avg
pocita jen run queue. Dokonce i dokumentace v Linuxu nic jineho
nerika(la?).

PS: Je opravdu zajimave si cist nektere reakce - aniz bych cokoli
zminil o BSD vetvi, musi se prede vsemi poradne shodit hned pri
prvni prilezitosti :-))) Do BSD ale patri NetBSD, OpenBSD, FreeBSD,
byvala komercni vetev (z niz je nyni podpora SMP (+KSE) prenasena
do FreeBSD a az tak spatna se zase nezdala :-)...