loadavg na SMP

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Květen 23 11:42:33 CEST 2002

"Cejka Rudolf" <cejkar na fit.vutbr.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:aci9ih$1agc$1 na boco.fee.vutbr.cz...

> (load avg = 1 pri mt erase a podobnych operacich bylo/je
> skutecne komicke)

Iste, ale to nie je prave typicky pripad a predpokladam, ze podobne
ulety pojdu z jadra von. V tomto pripade by ma viac trapilo,
ze ten proces nemozem killnut, ako ze mam somarinu
v load average.

> a nejspis jeste o sendfile() nebo sitovy kod, na coz narazil Yenya,
> pochopil-li jsem jeho problematiku spravne, a pri velke diskove
> zatezi se do load avg solidne projevovalo i cekani na diskove operace.

Najlepsie vysvetlenie som nasiel kdesi v Google: "But they're
supposed to be ready to run again Real Soon Now. That's why
they're in uninterruptible sleep in the first place."

Pripada mi to logicke - load average sa aktualizuje v intervaloch
radovo dlhsich, ako je ocakavany cas straveny v neprerusitelnom
cakani. Pokial sa na taky narazi v momente pocitania loadavg,
je dost pravdepodobne, ze v skutocnosti 90% daneho casoveho
intervalu bezal/bude bezat a pocitat ho do load average je statisticky
mensou chybou, ako ho tam nepocitat.

Zdravi
--
                                                      Stano