loadavg na SMP

Cejka Rudolf cejkar na fit.vutbr.cz
Čtvrtek Květen 23 15:59:03 CEST 2002

Stanislav Meduna <stanom na etm.at> wrote:
> cakani. Pokial sa na taky narazi v momente pocitania loadavg,
> je dost pravdepodobne, ze v skutocnosti 90% daneho casoveho
> intervalu bezal/bude bezat a pocitat ho do load average je statisticky
> mensou chybou, ako ho tam nepocitat.

Hezke vysvetleni, ale tady nekde skoncila uz ona predchozi diskuse.
Hadat se o tom nebudu, ale jen pripomenu, ze tento pristup nasledne
znamena, ze uzivatele pak opravdu mohou pozorovat load avg >= 100, a
presto mohou na pocitaci pracovat jako kdyby moc zatizeny nebyl. Pri
prezentovanem vysvetleni load avg by to ale spis melo znamenat, ze
vic nez 1 % procesoru dostat nemuzou, coz moc neni. (A abysme se
netocili v kolecku, tak na tento argument jsem dostal dalsi hezke
vysvetleni, ze vlastne load avg znamena, ze proste neco v systemu
nestiha a na run-queue se pak uz zapomnelo.)