Kernel source- dlouhe

Hecht Pavel PHecht na csas.cz
Pátek Květen 24 09:17:10 CEST 2002

> Vybirat patche, ktere pouzijete, ma smysl jen ve dvou pripadech:
>
> 1) vlastnost, kterou ten patch do jadra implementuje, nutne
> potrebujete, a
> pritom v jadru, ktere mate k dispozici (od distributora) tento patch
> aplikovan neni
Dovolim si jeste jednou se vratit k tematu, pote co jsem si prosel zdroje,
na ktere jsem byl odkazan (dekuji). V predchozich mailech jsem se vyjadril
prilis obecne. Jsem hardwarove orietovan, a tak mym zakladnim zajmem jsou
drivery, drivery, drivery a to jiste tehdy a jen tehdy, jestlize v jadru od
distributora nejsou. Muj dotaz vznikl na zaklade bourlive diskuse
Redhat6.2EN&P4, ve ktere  zde vetsina ucastniku zastavala nazor, ze je 2.4.x
vanilla kernel pro ostry provoz nevhodny, protoze teprve patche (od
distributora) ho cini pouzitelny. Me dosavadni zkusenosti jsou s jadrem
2.2.x, kde jsem zkousel ( uspesne ) uplatnit patch pro ALI 15xx southbridge(
byla to podminka zakaznika ) na jadro 2.2.12 z distribuce RedHatu. Po uprave
(zabava na dlouhe vecery) se to podarilo a v 2.2.18 to uz v jadre od RH bylo
a to na chlup stejne. Dalsi pokusy byly s neznamou distribuci (proste jsem
nepoznal, ktera to byla, urcite nepouzivala RPM ) - po jednoduche vymene
starsi 3comky za  3C905C karta nefungovala  tak dlouho, dokud jsem nepouzil
patch od 3Com a jadro neprelozil , pozdeji bylo nutno cele jadro vymenit za
2.2.18 , nebot driver od Adaptecu neumel disk 18GB a mensi disk nesel sehnat
(protoze jsem nevedel, co je to za distribuci, pouzil jsem vanilla kernel)
aso, podotykam, ze na serverech chodi stredne velke databazove aplikace (
dosud vse bez problemu )a urcite nelze jednoduse databazove aplikaci
upgradovat jentak OS.

> Obecne plati, ze byste mel maximalne duverovat tomu, kdo Vam
> jadro poskytl
> s distribuci linuxu, protoze je pomerne pravdepodobne, ze do
> toho vidi
> vice nez Vy, coby "uzivatel" (toto neni mineno urazlive ;) ),
> dal si za
> Vas tu praci a popremyslel, ktere patche se spolu nesnesou (a
> pripadne je
> orpavil aby se snesly), atd.
Jak je videt, distributor do toho sice vidi lepe nez ja, ale ma casto jine
priority ( v jedne distribuci je jeden zurnalovaci system, v druhe jiny apod
). Jiste jsem jen uzivatel ve smyslu, ze uzivam napr kernel nebo mainboard
jako komponenty servisovaneho nebo dodaneho systemu (kde system mnozina
komponenet a relaci nad nimi). Tedy co je lepsi?
1 Pouzit jadro od distributora, patchovat ho danym driverem. Odtud obava, za
se patche budou spatne snaset a predesla otazka kdo s kym .
2. Pouzit vanilla kernel, opatchovat ho a riskovat, ze bude chybet neco
velmi duleziteho, a opet bude hrozit nefunkcnost, ztrata dat nebo velke
bezpecnostni riziko. Odtud otazka na "povinne patche" - tak, jak je uvadeji
proprietalni clones UNIXu.
3. Doplnkova otazka: Lze pouzit kernel (bzimage ev. modules), zkonfigurovany
na jedne distribuci (RH) na jine (napr Slackware nebo Debian)?
4. Co si myslet o iniciative Linux From Scratch ?
Zaverem podotykam, ze se mi jedna o profesianalni nasazeni serveru, tedy
urcite ne na hrani her.
Zdravi
Pavel Hecht