OT: KDE vs. Gnome? (programování)

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Sobota Květen 25 09:54:40 CEST 2002

On Fri, 24 May 2002 11:46:45 +0000 (UTC), Oak wrote:

: Jenže pro nás, smrtelníky-neprofigramátory, je vytvořit byť
: jen jednoduchou aplikaci (např. vstupní pole, operace ve stylu
: "vynásob a zaokrohli", tlačítko s akcí jež to pošle do
: výstupního pole nebo třeba textového widgetu) dost
: problematické.

Ono to bude tym, ze GUI programovanie bohuzial zlozite skutocne je.
Clovek (a zvlast programator doteraz pracujuci s programami
typu zadaj nieco - pol minuty to prezuvaj - vypluj hodnotu)
sa musi naucit nove paradigmy - ked to zvladne, je vsetko
v pohode, ale dovtedy trochu skripe zubami :-)

Signaly a sloty su napr. koncept, ktory je treba pochopit
predtym, ako zacnete pisat Qt aplikaciu. Gtk je zase
blizsia tomu povodnemu Xt stylu s callbackmi, client_data a.p.

: Mrkněte na inet, naleznete tak možná 10 tutoriálů a zjistíte,
: že prakticky neexistuje aplikace pro KDE na několik řádků
: v jednom souboru (nebo jsou před námi začátečníky tajeny, :-).

Otvaram /usr/share/doc/qt-devel-2.3.1/html/index.html (na RH 7.2),
klikam na Tutorial, Hello World a co nevidim - niekolkoriadkovy
program Hello World s hyperlinkami na jednotlive triedy
a metody. Tych prikladov je tam 14. K tomu clanky vysvetlujuce
jednotlive koncepty - objektovy model, signaly a sloty.
Co preboha chcete viac?

Otvaram /usr/share/doc/gtk+-devel-1.2.10/tutorial/gtk_tut-1.html,
po uvodnych kecoch klikam na Next a co nevidim - Hello World.
Troska kondenzovanejsie, ako Qt, ale jednoduchu aplikaciu
s tym tiez napisete.

Gtk je problematickejsie a osobne by som dnes, ked licencne
problemy s Qt pominuli, asi odporucal skor Qt (pokial je clovek
schopny stravit C++ a netrva na plain C). Ten koncept je pekny,
objektovy model je rozumne navrhnuty a da sa vcelku rychlo
naucit a dokumentacia je o triedu lepsia. Navyse je komercia
v pripade potreby po zaplateni mozna - vo firme mame jednu
komercnu aplikaciu postavenu na Qt pod Windows a ludia co to
robili si vcelku pochvalovali (ja som im robil code-review
a pomerne rychlo sa v tom dalo vyznat).

Zdravi
--
                                    Stano