OT: KDE vs. Gnome? (programování)

Oak Oak.brno na seznam.cz
Pátek Květen 24 13:11:46 CEST 2002

Dobrý den,

netušil jsem, že svou poznámkou vyvolám tak dlouhou diskuzi,
ale alespoň my méně zkušení dostaneme příležitost se poučit.
Předem upozorňuju, že mám KDE rád, a že diskuze je o neprofi
programování.

Netvrdil jsem to tak razantně, ale přeci jenom mé zkušenosti
jsou takové, a potvrdili mi to i mí zkušenější známí.

Samozřejmě, nemusí to platit paušálně, protože určitě je
rozdíl ve vývoji drobné utilitky a velké komplexní aplikace.
Já jsem se po přestoupení na Linux začal seznamovat s
programováním pro shell, C++ a TCL/TK. Postupně jsem zkoušel
i jednoduché Gnome aplikace, ale samozřejmě, protože jsem
si oblíbil KDE, chtěl jsem se naučit tvořit jednoduché
aplikace pro KDE.

Podotýkám, že nejsem profesionální programátor; programování
není mým chlebem. Ale spousta lidí různých profesí si může
usnadnit život tvourbou drobných utilitek, nehledě na to,
že jejich distribucí třeba na apps.kde.org by se KDE výrazně
obohatilo - vždyť tím je i Linux známý: podívejte se do SuSE
proffesional, kolik je jenom v této distribuci různých matematických,
elektrikářských, strojařských a jiných drobných aplikací.

Jenže pro nás, smrtelníky-neprofigramátory, je vytvořit byť
jen jednoduchou aplikaci (např. vstupní pole, operace ve stylu
"vynásob a zaokrohli", tlačítko s akcí jež to pošle do
výstupního pole nebo třeba textového widgetu) dost
problematické.
Mrkněte na inet, naleznete tak možná 10 tutoriálů a zjistíte,
že prakticky neexistuje aplikace pro KDE na několik řádků
v jednom souboru (nebo jsou před námi začátečníky tajeny, :-).
Většinou jsou (tutoriály) velmi rozsáhlé a když jsou krátké, tak jsou
staršího data a v našich (mém) nových KDE nejdou zkompilovat
(bez dalších složitých zásahů, které začátečník nemůže znát).

Když pomineme tutoriály, jsou tu samozřejmě velmi kvalitní
manuály (jak pro Qt tak pro KDE) a je samozřejmě nutností
se s nimi seznámit. Avšak pokud si nemáte možnost vše
"ošahat" pomocí prvního HelloWorldu, prvního tlačítka
Exit, prvního menu, apod. pak jsou manuály jen mořem, kde
se snadno utopíte...

Nevím, jak se situace změnila od Listopadu, kdy jse své
snahy vzdal, ale myslím že moc ne. Časem své snahy určitě
obnovím...

Zdraví

Oak

Reklama: