Distribuovany FS?

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Sobota Květen 25 21:36:18 CEST 2002

Jirka Kosina wrote:

> Myslim, ze by do uvahy mohlo prichazet OpenAFS - u nas na MFF je
> nainstalovan v Unixove laboratori, a je to objektivne daleko
> spolehlivejsi, nez v drivejsich dobach, kdyz to byvalo na NFS. Navic afaik
> OpenAFS umoznuje vsechny pozadovane vlastnosti - replikace, dostatecna
> distribuovanost, pouzitelna ACLka...

Pokud jsem pochopil, tak je tam pozadavek na zapis na ty replikovane
disky? Coz OpenAFS neumi, ten umi replikavana data jen read-only
(na te urovni to jde vyresit i s kombinaci amd+nfs). :-(

Asi presneji pozadavky splnuje GFS, zrovna o nem zaciname uvazovat na
jeden projekt, ale je to komerce, neco malo pod 1 kUSD za uzel.
http://www.sistina.com/products_gfs.htm

Existuje i nekolik free obdob, ale zatim nevypadaly na moc rock stable.
Fungujici varianty bud pouzivaly Fibre channel nebo sdilene SCSI disky,
zadna neumela plne jet jen pres sit, tohle ma GFS zatim zvladnuto asi
nejlepe.

K tomu pouziti NBD, uz je nejak vyresen problem, pokud je to pres
loopback? Nejak to tuhlo, takze kdyz chtel clovek mit disk pres NBD,
tak musel pouzit 3 pocitace, na dvou se nachazela data a treti si
z toho delal jeden logicky disk.

	Majkl