Distribuovany FS?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Květen 28 15:39:27 CEST 2002

Michal Dobes wrote:
: Asi presneji pozadavky splnuje GFS, zrovna o nem zaciname uvazovat na
: jeden projekt, ale je to komerce, neco malo pod 1 kUSD za uzel.
: http://www.sistina.com/products_gfs.htm
:
: Existuje i nekolik free obdob, ale zatim nevypadaly na moc rock stable.
: Fungujici varianty bud pouzivaly Fibre channel nebo sdilene SCSI disky,
: zadna neumela plne jet jen pres sit, tohle ma GFS zatim zvladnuto asi
: nejlepe.

	Ja jsem mel zato, ze GFS neumi jet nad siti, ale jen nad sdilenym
SCSI (nebo FC-AL). No, svet se meni. Jak je na tom OpenGFS (coz je projekt
rozvetveny od puvodniho GFS asi tak pul roku zpet, kdy se Sistina rozhodla
zmenit licenci z GPL na neco proprietarniho)?

	Za 1kUSD na uzel pro 14 pracovnich stanic je 14kUSD, coz je cca
pul milionu korun (o neco mene). Za to si koupim dva relativne nadupane servery
s gigabitovymi kartami (cca 160 tisic za oba) a za zbylych 300 tisic
do toho muzu rvat 120GB ide disky po 9 tisicich korunach za kus. Tohleto
je fakt nekde jinde nez co potrebuju vyresit.

	Umi GFS to, ze celkove je ten svazek ze 14 stanic velky aspon
7x tolik nez svazek v jedne stanici? Navic Alan Cox tvrdi, ze GFS neni
uplne kvalitni vec:

http://marc.theaimsgroup.com/?l=linux-ha&m=101545408512072&w=2
: As one of the people who audited the GFS code I don't think its generally
: the right path. The shared none behaviour of intermezzo is far superior
: for most situations.

: K tomu pouziti NBD, uz je nejak vyresen problem, pokud je to pres
: loopback? Nejak to tuhlo, takze kdyz chtel clovek mit disk pres NBD,
: tak musel pouzit 3 pocitace, na dvou se nachazela data a treti si
: z toho delal jeden logicky disk.

	Presne takhle jsem to mel ale je to nahouby - kdyz se spojeni
rozpadne, tak se cely mirror musi synchronizovat coz po siti trva strasne
dlouho.

-Y.

|----------- If you want the holes in your knowledge showing up -----------|
|----------- try teaching someone.                  -- Alan Cox -----------|