1. SuSE 8.0 a vmware 3.11-1790, 2. bttv a ATI Rage 128

MUDr. Vítězslav Podivínský daktari.podivinsky na unet.cz
Neděle Květen 26 08:33:59 CEST 2002

Dobry den!
Mam dva neprijemne problemy:
1. Nainstaloval jsem si SuSE 8.0CZ, a po spusteni nainstalovaneho vmware(
zkusil jsem jak instalaci jako root, tak i jako uzivatel), po jeho spusteni
se objevi hlaska  nepovoleneho pristupu do pameti SIGSGV a konec. Nemate jiz
nekdo zkusenosti s timto problemem? Na www.google.ogr jsem nenasel nic, co by
mne koplo spravnym smerem. Na www. vmware.com neni o nove verzi resici takovy
problem nic, pritom v SuSE 7.3 vmware normalne pracuje.

2. zkousel jsem rozchodit bttv a tv v Debianu popato unstable version a pak,
proto jsem si SuSE 8.0 koupil, v SuSE 8.0, ale i pres kontrolu, zdali v jadre
mam zakompilovany bttv,  I2C support, I2C bit-banging interfaces a podobne, a
BYLY, se objevi vzdy tato hlaska v obou Linux systemech:
aktaridebian na daktari:~$ xawtv
This is xawtv-3.72, running on Linux/i686 (2.4.18)
Warning: locale not supported by C library, locale unchanged
WARNING: No DGA support available for this display.
can't open /dev/video0: No such device
v4l-conf had some trouble, trying to continue anyway
v4l2: open /dev/video0: No such device
v4l: open /dev/video0: No such device
no video grabber device available

Dle meho chabeho rozumu diky kratkodobosti prace s linusxem jsem toto delal s
ing. Petrem Balasem a dospeli jsme k nazoru, ze proste za /dev/video0 NENI
videt patricne zarizeni: tuner ATI Rage pro. Zkouseli jsme pochopitelne i
card=63( ATI Rage 128) i card=64( ATI rage 128 VE), ale vse stejne. Naprosto
stejny konec: ....open /dev/video0: No such device.
V /dev je video, viceo0 atd, patrici v groups do skupiny video, do ketre
patrim i ja jako uzivatel i jako root- no pro jistotu...takze zde by problem
nemel byt.
Mate nekdo porobnou zkusenost s ATI? Vypada to, ze neni porpodovana. Ve
woknech s ATI ovladaci TV jede.
Jinak: DVD mi normalne chodi, to jsme rozchodili, asi to sice s timto
problemem nesouvisi, ale jen pro formu.

--
Daktari
Debian Linux

MUDr. Vítězslav Podivínský        http://www.podivinsky.cz
Za Moštěním 221                      tel/fax: 00420464618355
57001 Litomyšl                                 ICQ: 38405650
Czech Republic