Poptávka po originálním ".config" ze SuSE 8.0

MUDr. Vítězslav Podivínský daktari.podivinsky na unet.cz
Pondělí Květen 27 07:50:10 CEST 2002

Dne ne 26. květen 2002 20:46 jste napsal(a):

> Pokud http://www.linux.cz/lists/archive/linux/151716.html je podekovani,
> pak zacinam mit vazne obavy, ze se nemame o cem bavit.
>
> Cele to zacina jiz nekde zde (a prolina se tim porad jeden a ten samy
> problem):
>
> Oznameni (Yenya) o apt pro rpm:
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/150927.html

Normalni sdeleni, ktere napr. mne, debianistu, docela potesilo. V SuSE je
Yast2- mne funguje OK, v Red Hatu napr. up2date funguje k me spokojenosti OK,
v Mandraku idem. Sjednoceni a ulehceni nekterych kroku( registrace ap.) je
docela dobra vec. Distribuce se alespon v necem mohou sjednocovat, kdyz se
tak od sebe jinak dokazi lisit, nebo se mylim?

> Tohle (Janik) se da snad mirne oznacit jen za "dezinformaci":
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/150934.html

Ja myslel, a myslim si to stale, ze SuSE diky Yastu to opravdu vyresene ma,
nebo nema? Opravdu to nevim!

> Zde je moje reakce:
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/150989.html

A tady ta flame podle mne zacala: V predchozich prispevcich jsem nikde zde
avizovanou jizlivost necitil, ale M.K. na ni najednou uporoznuje a dokonce
peskuje predrecniky- vysledek mate nize! Zde dle mne vzikla ona nebetycna
chyba.

> Doplnujici komentar s dalsi otazkou (Yenya), otazka nikdy nezodpovezena:
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/151095.html

Ano, souhlasim: Yenya se zeptal, mne to tez zajima, tez myslim nikdo
relevantne nezodpovedel a apt je dle mne zde vynikajicim nastrojem. Jen diky
nemu mam Debiana stale sveziho. No, diky specifickym nastrojum ostatnich
distribuci mam svezi i tyto distribuce. Podle mne slo o sjednoceni update a
upgrade na vsechny distribuce tou nejjednoduzsi cestou: apt-em.

> Zde nekdo narazi na neexistenci zdrojaku (dalsi thread):
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/151695.html

Ano, mne z toho vyplyva, ze vysla distribuce SuSE 8.0, a tu mam nakonec doma,
ale na netu "neco chybi ". To "neco" se SuSE jako furma snazi napravit. Byli
moc rychli:-)

> Kvuli odkazu na neexistenci zdrojaku jsem oznacen jako neobjektivniho
> (Janik), pokud tedy dobre rozumim cesky, ze ano:
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/151716.html

Tohle se da vykladat: 1. podekovani za snahu pomoci
2. osobni zalezitost.
Ja v tom vidim opravdu to prvni, ne narazky, utoky. Proste za dobrou radu
podekovani. Cesky chlapi umim- problem je v tom, ze pokud nekdo neco nejak
REKNE, vime obycejne IHNED, jestli to byla jizlivost nebu konstatovani. Pokud
nekdo cosi napise, pak kdo se citi, ten se vtipi a cumenim na totez opakovane
muze uskodit:-)))

> To uz se zacinam divit:
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/151717.html

Viz vyse- zde uz jdete vsichni sobe po krku, pritom zacatek myslim byl jen
konstatovanim a popisem problemu, ktere stoji za to resit.

> Zde (Cejka) komentuje puvodni thread:
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/151709.html

No a zde uz mimo jasnych faktu je bohuzel jiz citit osobni animozita. Chyba-
panove: mate ve svych oblastech sve postaveni, proc o ne prichazet na poli
valecnem, nesouvisejicim s problemy Linuxu, ale s osobnimi averzemi? Mate
preci slusne vzdelani, muzete nam ostatnim velmi pomoci, proc se vycerpavate
v soubojich o "suche z nosu?"

> Zajimave je, ze ted tvrdi, ze nevi, kde to zacalo a kde ze byla ta prvni
> nepravda. Bud jsem blazen, nebo tady nekdo neumi cist a z cista jasna
> oddeluje dva ruzne thready, ktere pred tim osobne (!!!) spojil dohromady.
>
> Nebo ze by se najednou "jaksi" nehodilo, ze to byly thready dva? To se
> vazne musi v tehle konferenci postupovat zpusobem, kdy se zamerne neco v
> komentujicim prispevku zamlcuje a vyrabeji se tak absurdni prispevky (kde
> se nakonec dozvim, ze jsem si to cele asi vymyslel [???] nebo dokonce, ze
> jsem to cele zacal [???!!!] s cilem "nekoho" poskodit "krikem", kdyz "mi
> [...]

PS: ano, tohle je jiz znacna zoufalost. Zpocatku dobre minene rady spatne
pochopene ve svetle osobnich problemu a distribucnich problemu Linuxu se
zvrhaji ve valku slov a osobnich problemu.

PPS: SuSE je opravdu dle mne, a mam ji koupenou od 7.2 po 8.0, spise komercne
zamerena distribuce, ale zase to vidim tak, ze SuSE dava lidem moznost volby:
kupte si nas, nemusite stahovat 8x650MB( zhruba) dat- tedy pokud chcete
vse:-), a tim padem nakonec v jednom balicku dostanete vcetne prirucky( neni
spatna, ale je v ni toho pro mne docela malo- napr. aspon v 7.3 o videu, tv
ap..) veskere SW vybaveni na slusny PC a kdyz byste spocitali cenu dat x 8CD
x objem techto CD, pak by se ta distribuce zaplatila na techto poplatcich.
Pokud by SuSE diky teto politice davala vse na web, zrejme by ztratila
nektere platici zakazniky a proto toto je reseno proti klasicke filozifii
Linuxu a tak to vidim ja, aniz bych tim padem chtel jedne distribuci
nadrzovat a druhou poslapavat. To mi muzete verit uz proto, ze mam Mandrake
8.0 z webu, SuSE koupenou, Debiana koupeneho a dotahovaneho z webu, Red Hata
Valhallu z webu a kdyz bych pocital s penezi za koupene distribuce a s prachy
za data, vyjde mi to "sul-nul". Tedy jedine, co mi pak nevychazi, je ona
filozofie, kterou "vyrobci a distributori" jednotlivych distribuci pouzivaji
a predkladaji siroke linuxacke verejnosti.
O tom by se jiste diskuze mely vest a pokud nekdo porusuje zakladni pravidla
hry, mel by byt pokaran.

--
Daktari
Debian Linux

MUDr. Vítězslav Podivínský        http://www.podivinsky.cz
Za Moštěním 221                      tel/fax: 00420464618355
57001 Litomyšl                                 ICQ: 38405650
Czech Republic