Re: Zprovoznění kopie disku na jiném PC

Ondra Nemecek oldfrog na volny.cz
Pondělí Květen 27 11:01:22 CEST 2002

> NE a nevím jak.

man lilo.conf
man lilo

Prvni cast lila (linux loaderu) sidli v boot sectoru nejakeho diskoveho
oddilu (polozka boot=). Lilo  natahne jadro linuxu (v /etc/lilo.conf polozka
image=) a preda mu
oddil,ktery ma pripojit jako hlavni, tj. / (polozka root=). Pri vyzve lila
pri bootu (Lilo:)
se pak uvedena konfigurace zobrazi pod nejakym jmenem (polozka label=). Aby
se zmeny
projevily, nutno spustit jako root prikaz "lilo". K tomu se potrebujete
dostat se do noveho
linuxu, lilo ovsem nemate.proto:

1) nastartujte linux z CD
2) pripojte oddil s novym linuxem (napr. mount /dev/hda /lin)
3) docasne zmente root (napr. chroot /lin sh)
4) editujte lilo.conf (treba vim /etc/lilo.conf)
5) editujte fstab (treba vim /etc/fstab)
6) spustte lilo (lilo)
7) opuste chroot prostredi (exit nebo CTRL+D)
8) odpojte novy linux (cd / ; umount /lin)

Ukazkova konfigurace /etc/lilo.conf

# zde byva MBR, muze byt ale treba i na diskete, tj.boot=/dev/fd0
boot        = /dev/hda

# prepinace, s temito byste mel vystacit
read-only
prompt
lba32

# jadro linuxu je ulozeno v souboru
image  = /boot/bzImage
# hlavni diskovy oddil ktery bude pripojen jako /
root   = /dev/hda3
# jmeno vstupu (muze jich byt vice)
label  = bzImage

man fstab
man mount

Fstab definuje,ktery oddil se kdy pripoji a s jakymi parametry,
musi obsahovat alespon zaznam pro /, swap,proc, obvykle devpts.
Ukazkova konfigurace /etc/fstab:

# jako / sepripojuje napr. /dev/hda1, nutno pripojit jako prvni
# kvuli pripojnym bodum pouzitym nize (napr. /proc)
/dev/hda1   /   ext2    defaults 1 1
# tady je swap, musi se napred vytvorit oddil a inicializovat
/dev/hda2   swap    swap    pri=42 0 0
# virtualni souborove systemy
proc    /proc   proc    defaults 0 0
devpts  /dev/pts    devpts  defaults 0 0

Poznamka: nektere distribuce pouzivaji pri bootu initrd
pro nacteni modulu ovlajicich disk, souborovy system.
Pokud mate IDE a ext2fs, tak se Vas toasi netyka.

Snad jsem Vam pomohl.
Dejte vedet.
OldFrog