terminaly (was: Textovy YaST2 (Re: SuSE Linux 8.0 - velke zklamani...))

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Květen 27 14:34:32 CEST 2002

"Pavel Kankovsky" <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:20020527125612.222B.0 na argo.troja.mff.cuni.cz...

> Chyba je (IMHO) v tom in-band signallingu, cili ze ridici sekvence
> terminalu i "normalni text" jsou splacane v jednom kanalu k jejich
> oddeleni je treba zvlastniho usili.

No hej, ale co s tym, pokial ma byt stale zachovana moznost
prist so seriovym terminalom a aplikaciu na nom spustit?
A navyse pokial to naozaj in-band treba (zmenit farbu chcem
na konkretnom mieste a nie ked sa to terminalu hodi...).

S problemom vstupneho retazca, ktory meni stav, sa bojuje na vela
frontoch - skuste ukazat doprostred retazca v nejakom vhodnom
multibyte kodovani a povedat, kolko _znakov_ je odtialto az
po koniec :-)

Riesenie by bolo - vstupny prud nesmie mat stav siahajuci dalej
ako za nasledujuci znak - lenze aby aplikacia musela pred kazdym
znakom poslat kompletne atributy (font, farbu, "toto patri do titulku
okna", ...) odlisne od defaultu by asi nepreslo.

> takze nelze snadno a prirozene zaridit, aby se napr. pri vymene
> procesu na popredi vymenilo aktualni nastaveni

Obavam sa, ze ked vymyslali definiciu terminalov v Unixe, z bezneho
shellu vymenit proces na popredi snad este ani neslo :-) Job
control myslim pribudol az neskor.

Ziadne riesenie napasovatelne na existujuce aplikacie nevidim.

Zdravi
--
                                                Stano