firebird vs. postgres

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Úterý Květen 28 17:21:49 CEST 2002

> [...]
>databázemi si MySQL poradí velice dobře. MySQL má jednu zásadní
>vadu: nemá prostředky pro kontrolu a zajištění integrity dat
>(pokud se tedy v poslední době něco výrazně nezměnilo - ještě velmi
>nedávno jsem se v dokumentaci dočetl, že foreign keys jsou zbytečné,
>stored procedures jsou škodlivé, triggery jakbysmet, atd.)
>Veškerá kontrola integrity dat je proto na straně klienta, což je
>pro praktické nasazení na cokoli jiného než jednoduchý datastore
>(byť obrovský) zcela mimo hru. Takže ani na IS sebemenší firmy
>není MySQL vhodný nástroj, zejména pokud k němu chcete přistupovat

Konečně to napsal někdo, kdo rozumí MySQL. Naprosto souhlasím. Přestože
jinak MySQL rád používám.

Mimochodem osobně netuším, jestli se MySQL bude dál vyvíjet. A nebo jestli
to je jen kuřácká přestávka ve vývoji MySQL. Už se strašně dlouho nic
neděje, a to od té doby, co jsem někde koutkem oka zachytil informaci o tom,
že se někdo bude soudit kvůli porušení licence.

>K Firebirdu: verzi 1.0 aktivně používám, jeví se mi lepší než byla
>Interbase 6.0.1, s verzí 6.5 nemám možnost srovnávat. Pokud chcete
>skutečný SQL server a nechcete za něj platit, mohu vřele doporučit.
>Srovnání s PostgreSQL bych ale ponechal na někom, kdo zná PostgreSQL.

Interbase není špatným SQL server. Má kontrolu dat, reference, triggery,
atd..

S pozdravem

Miloslav Ponkrác