firebird vs. postgres

Středa Květen 29 08:39:33 CEST 2002

"Ing. Miloslav Ponkrác" wrote:
> Konečně to napsal někdo, kdo rozumí MySQL. Naprosto souhlasím. Přestože
> jinak MySQL rád používám.

	Myslim, ze dost argumentu, proc nelze v rozumnem prostredi (rozumejte
jinem nez off-line updatovany treba katalog - ale proc v tom pripade
nepouzit LDAP a ne nastroj/produkt, ktery se tvari, ze patri jinam a
neumi zakladni veci) padlo v konferenci databases na linux.cz, pripadne
pgsql na gvid.cz (adresa je IMHO trosku jinak:->)...

"Ing. Miloslav Ponkrác" wrote:

> Nemohu věřit názorům pana Janouška, protože se evidentně snaží vyzdvihnout
> PostgreSQL. :-)

	Mate pravdu, ze mam PgSQL rad a vite proc? Protoze to byla do nedavna
jedinna databaze, ktera sla pouzit na developerskou praci a pak
jednoduse preportovat napr. na Oracle. A s podporou language-bindings je
na tom take daleko dal. MySQl je v PHP hezke, ale krome Webu jaxi na...
a vyuzit ciste C knihovnu - zkuste uvidite...:-). O podpore JDBC v tuto
chvili nic nevim, v dobe, kdy jsem ji shanel nebyla a ani se o ni
neuvazovalo - pry to nikdo nechtel...

> Každá věc má svůj účel. Až budete dobře znát MySQL, pak na to přijdete. :-)

	Znam, v ramci DP jsem srovnaval moznosti a praktickou implementaci
jednodussiho systemu, verte, ze neexistence transakci (to neni jen o
atomicnosti, ale treba o tom, ze proste jsou situace, ktere jednim DML
prikazem proste nepopisete) vyvoj pod MySQL dost znacne zkompikovalo
vyvoj teto verze a dodnes vim o soubezich, ktere by konzistenci
rozcupovaly, lec MySQL mi nenabidno ani zakladni moznosti pro tyto
veci...

Ondrej Koala Vacha wrote:
> Trochu mi uchazi, v cem je rozdil, jestli se o integritu staram sam, nebo
> sam prostrednictvim stored procedures. Uznavam, ze pomoci SP je to
> elegantnejsi, ale nakonec je to jedno, nebo ne?

	Myslite? Pokud mate 1 klienta k databazi, nepochybne si vse ohlidate.
Pokud vsak jiz mate 2 klienty, nemate sanci to na aplikacni urovni
ohlidat. To je take v podstate hlavni duvod, proc tyto veci jsou
soucasti popisu datoveho modelu, datastor o nich MUSI vedet a MUSI
zaridit, aby stav byl presne takovy, jaky je zadan bez postranich efektu
a 'VIDITELNYCH' mezistavu.

	Nevim proc, snad se nikdo neurazi, ale podobne uvahy jako vyse mne
privadi na myslenku, kolik lidi vlastne o databazovem zpracovani a
datovem modelovani neco vi a kolik si vlastne mysli, ze je to jednoduche
a spichnute za odpoledne... nekde jsem videl docela dobry system, jak si
soubehy predstavovat... - jednotka casu je 1h a za tuto dobu muze 1
klient vykonat prave 1 operaci - pokud mam 2 klienty, mam nekdy soubeh,
pokud si predstavim klientu 5, tech kombinaci soubehu mam daleko vice a
hned vidim, kde se mi bijou/muzou bit o promennou, pristup nekam, ziskat
nekompletni informaci apod. - nerikam, ze je to vedecky pristup (metody
a metodiky rovnez existuji na vysoke urovni), ale zakladni problemy jsou
z toho videt dost zretelne - tedy aspon ja je v tom vidim pomerne
rychle... a pak misto 1h dosadne 1ms a vidite, jak spatne jste
navrhovali...'-)

> Pokud je to mysleno tak, ze klient muze cokoli, a teprve SP to davaji do
> poradku, pak je take reseni vyhodit klienta.

	Klient muze cokoli co mu datastor dovoli, pokud je v datovem modelu
podminka A, nelze ji obejit... pokud klient neni schopen tuto podminku
dodzet pomoci jednoho DML prikazu je cely takto navrzeny system v dost
tezkem pruseru...

"Ing. Miloslav Ponkrác" wrote:
> InnoDB provides ACID compliancy.
>
> U MySQL si můžete zvolit typ databázových tabulek. Typ InnoDB je IMHO
> nejlepším pro podporu transakcí, a ACID zvládá.

	A nejsou nahodou tyto InnoDB tabulky pouze rozhranni nad BerkeleyDB - v
podstate takove jednoduse slozitejsi hashovaci tables... - v databazich
bezneho typu moc nepouzitelne... navic pokud se do te dokumentace
podivate poradne, zjistite, ze InnoDB nejsou plnohodnotne tabulky z
pohledu databazovy objekt a nelze tedy je brat vazne... - je to jen
takova zaslepka neceho, co puvodni autori MySQL povazovali za zbytecnost
a cim dal vice lidem to chybi, bohuzel zpravidla az ve chvili, kdy
zjisti, ze nekde v jejich systemu je chyba, chybu detekuji, ale zaroven
rovnez zjisti, ze ji nejsou schopni odstranit na aplikacni urovni...

> Takže co mám k takovým porovnáním databází napsat? Jednoduše to, že o MySQL
> se dělají nejvíce srovnání lidmi, kteří o ní nic neví. Viz třeba to srovnání
> na stránkách SW602.

	Ja nevim, co mate napsat Vy, ja jsem vsak do tusim databases na linux.cz
napsal jasna +/- pro MySQL (tenkrat verze 3.X) a PostgreSQL (verze 6.X a
7.X) a u obou jsem psal co chybi mne a co povazuji za dobrou vlastnost.
O jinych DB storech nic nevim, snad vyjma Sybase a Oracle, ale ne
aktualni verze, takze o nich nepisu (cimz nerikam, ze jsou mi pase,
spise tise monitoruji stav/vyvoj). Kdyz ale nekdo tvrdi, ze PostgreSQL
neco neumi a ja vim, ze to umi davno, okamzite mi to rika - Pozor!,
clovek nevi o cem pise a zamerem je neco jineho nez nestranne
srovnani...