firebird vs. postgres

Ondrej Koala Vacha koala na fi.muni.cz
Středa Květen 29 09:05:47 CEST 2002

On Wed, 29 May 2002, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Myslite? Pokud mate 1 klienta k databazi, nepochybne si vse ohlidate.
> Pokud vsak jiz mate 2 klienty, nemate sanci to na aplikacni urovni
> ohlidat. To je take v podstate hlavni duvod, proc tyto veci jsou

A jak si to ohlida ta databaze? Proste tak, ze tabulky zamkne a udela
proceduru. Kdyby opravdu nebyla sance, pak by to znamenalo, ze ja jako
programator nemam pristup ke vsemu, co databaze umi.

> soucasti popisu datoveho modelu, datastor o nich MUSI vedet a MUSI
> zaridit, aby stav byl presne takovy, jaky je zadan bez postranich efektu
> a 'VIDITELNYCH' mezistavu.
>
> 	Nevim proc, snad se nikdo neurazi, ale podobne uvahy jako vyse mne
> privadi na myslenku, kolik lidi vlastne o databazovem zpracovani a
> datovem modelovani neco vi a kolik si vlastne mysli, ze je to jednoduche

Vubec si nemyslim, ze se nemuzu dozvedet neco noveho, proto taky ctu tento
thread. Ale otazka v tomto pripade zustava: jaky je rozdil, jestli stored
proceduru udela databazovy stroj sam po prikazu klienta, nebo ten klient
to udela cele?

> 	A nejsou nahodou tyto InnoDB tabulky pouze rozhranni nad BerkeleyDB - v
> podstate takove jednoduse slozitejsi hashovaci tables... - v databazich
> bezneho typu moc nepouzitelne... navic pokud se do te dokumentace

Tady bych se rad dozvedel vice - zkusil jsem jednou InnoDB, a co se
rychlosti tyce dopadly stejne jako myisam. Proc by mely byt nepouzitelne?

--
Ondrej Koala Vacha