firebird vs. postgres

Středa Květen 29 09:42:26 CEST 2002

Ondrej Koala Vacha wrote:

> A jak si to ohlida ta databaze? Proste tak, ze tabulky zamkne a udela
> proceduru. Kdyby opravdu nebyla sance, pak by to znamenalo, ze ja jako
> programator nemam pristup ke vsemu, co databaze umi.

	??? Prosim, nez napisete tuto pomerne zavadejici vetu, nastudujte si
problematiku. Nevidim duvod, proc by databaze mela (musela) delat
nejakou proceduru a uz vubec ne, proc by mela zamknout celou tabulku...
- tim nerikam, ze to nektere datastory nedelaji (dodnes) / nedelaly (v
minilosti pri pocatcich implementace) tyto, vykonnost znacne snizujici,
operace...

> thread. Ale otazka v tomto pripade zustava: jaky je rozdil, jestli stored
> proceduru udela databazovy stroj sam po prikazu klienta, nebo ten klient
> to udela cele?

	Zadny, ftip je v tom, ze v pripade sdelenych integritnich omezeni to
neni ve forme procedury (alespon nektere veci). A co vice, pokud
zavolate stored proceduru, jeji provedeni neni atomicke => pokud i v
teto stored procedure nejste schopni dosahnout konzistentni stav (a to
bych se divil, pokud ano) po kazde DML operaci potrebujete transakce.

	Ono uz jen obycejne select neco from X a nasledne insert/update/delete
uz muze byt nad uplne jinymi daty... jedine, co je napr. atomicke je
update ... where x in select ... apod. Ale to nepopisuje ani zdaleka
bezne situace.

> Tady bych se rad dozvedel vice - zkusil jsem jednou InnoDB, a co se
> rychlosti tyce dopadly stejne jako myisam. Proc by mely byt nepouzitelne?

	Pouzitelnost = rychle? V mem pohledu pokud InnoDB nejsou plnohodnotne
databazove objekty, jako by nebyly. Tu nepouzitelnost nevidim pouze v
rychlsoti ( o ktere nic nevim ), ale o tom, ze InnoDB maji spoustu
omezeni (aspon to jeste pomerne nedavno bylo v dokumentaci), ktere
normalni tables nemaji - takze je to neco solo dobastleno a nema to
vyznam...

PS: Pojdme se presunout do databases na linux.cz, tam je misto pro podobne
diskuse daleko vhodnejsi...