firebird vs. postgres

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Květen 29 13:11:36 CEST 2002

"Ondrej Koala Vacha" <koala na fi.muni.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.33.0205282243190.9589-100000 na darkstar.bond-brno.cz...

> Trochu mi uchazi, v cem je rozdil, jestli se o integritu staram sam, nebo
> sam prostrednictvim stored procedures. Uznavam, ze pomoci SP je to
> elegantnejsi, ale nakonec je to jedno, nebo ne?

Prepacte, ale toto je nezmysel. Ja o databazach prilis vela neviem
a necitim sa v pozicii, ze by som mohol porovnavat jednotlive enginy,
ale zase viem tolko, ze kontrola cohokolvek v mieste databazy
je daleko jednoduchsia, ako x sucasne beziacich klientov
pokusajucich sa o to iste. Skuste si to a uvidite (been there,
done that, prave kvoli nutnosti podpory databazy nepodporujucej
potrebne features)...

> Pokud je to mysleno tak, ze klient muze cokoli, a teprve SP to davaji do
> poradku, pak je take reseni vyhodit klienta.

To je o robustnosti. Klient by nemal mat moznost rozvrtat databazu
tak, aby nesplnala podmienky integrity, ktore su sucastou datoveho
modelu. Inymi slovami, v pripade chyby na strane klienta sa moze
z uctu na ucet previest namiesto sto korun sto tisic, ale ziadna
akcia klienta nesmie sposobit, ze v databaze zostanu niekde
referencovane ucty, ktore neexistuju.

Prirovnal by som to k filesystemu. Isteze by sa teoreticky o inodes,
freelisty a.p. mohol starat nejaky kod v glibc - jedine, co by od
jadra potreboval, je jeden atomicky zamok. Ale asi bude podstatne
vyhodnejsie to robit v jadre :-)

Zdravi
--
                                                       Stano