Cestina v Debianu

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Středa Květen 29 16:33:38 CEST 2002

On Wed, May 29, 2002 at 03:36:54PM +0200, MUDr. Vítězslav Podivínský wrote:

> [...]
> cs_CZ.ISO-8859-2 je naprosto korektni, ale jak jsem jiz napsal, proste mi
> nefungoval jako cs_CZ! To nechapu, nejsem guru, jen uzivatel s obcanym
> Od te doby ma, pravda, total egal cestinu v MC spoustenem v konzoli
> "rozsypany
> caj"- no skoro....:-(: StisknÄte libovolnou klĂĄvesu pro pokraÄovĂĄnĂ­
> ...bash: ./soffice./soffice: nenĂ­ souborem ani adresĂĄĹemktar!./soffice
> StisknÄte libovolnou klĂĄvesu pro pokraÄovĂĄnĂ­...
> Tady bych opravdu uvital jakoukoliv radu, nejlepe s popisem howto!

IMHO je to přesně tím, co jsem psal předtím:

V /etc/locale.gen máte

cs_CZ ISO-8859-2

cz_CZ UTF-8

Když pak máte v locales cs_CZ použije se UTF-8 místo ISO-8859-2 a vidíte
rozsypaný čaj, protože non-UTF-8 terminál se snaží napsat UTF-8 znaky.
Proto musíte místo

cz_CZ UTF-8

napsat

cz_CZ.UTF-8 UTF-8

A pak taky hlavně nesmíte zapomenout ty localy přegenerovat (locale-gen).

> MUDr. Vítězslav Podivínský        http://www.podivinsky.cz

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://www.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"If you want the holes in your knowledge showing up try teaching someone."
       -- Alan Cox