OT: Banky obecne Re: summary: elektronicke bankovnictvi

David Kuzela david na kuzela.cz
Čtvrtek Květen 30 23:13:19 CEST 2002

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek:

Myslim, ze tahle debata nema smysl, pravdepodobne mate jen mlhavou
predstavu o tom, o cem mluvite.

> 	POkud banky zhodnocuji penize takdobre jak rikate, pak ani vyber 50%
> hotovosti ji nemuze polozit, realny stav je trosku nekde jinde,
> nemyslite?

Tomu rikam ukazka logickeho uvazovani... to jste si vyvodil z toho, co
jsem napsal? Nic takoveho jsem ani sluvkem nenaznacil. Jen rikam, ze nic
jako "mrtve penize" neexistuje a je to z principu fungovani bankovniho
systemu nesmysl.

> 	Ono necha lezet a nebo neziskat nic a jeste ztratit diky inflaci je
> taky zpusob nakladani s penezi...

Muzu vas uklidnit, ze banky tohle nedelaji -- sice na inflaci ztraceji,
napr. kdyz investuji do statich pokladnicnich poukazek, ale nedelaji to
z nedostatku inteligence/invence, nybrz kvuli snizeni rizika portfolia.

> 	Zrovna CS myslim nebyl dobry priklad... - mluvim o bankach (ano CS ma
> zreme (ja to nevim) bankovni licenci), ktery podnik u nich ma sve

Kazda financni instituce se slovem banka nebo sporitelna v nazvu musi
mit bankovni licenci. Na to je zakon :).

> firemni finance? Kolik operaci za mesic udelat prumerny retail? Myslim,
> ze mluvime kazdy o necem jinem a nelze to srovnavat...

Pokud tedy davate prednost agregovanym udajum za cely bankovni sektor,
prosim podivejte se na: http://www.cnb.cz/_bd/zu/c_BS_tab_4a_12_2001.htm

   úrokový zisk                 65336 56559 53300 13144 26456 40103 53805

   zisk z poplatků a provizi    12877 14772 17316  4597 10300 15548 20975

Myslim, ze je pomerne jasne videt pomer ZISKU z poplatku a z uroku. To
ze jde o zisk je dulezite, prijmy mohou byt z obojiho podobne, ale
poplatky se vybiraji obvykle z cinnosti, ktere pro banky vyvolavaji
nemale naklady.

--
                                                David Kuzela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-