UnitedLinux?

Pátek Květen 31 08:48:06 CEST 2002

On Thu, 30 May 2002, Jan Kasprzak wrote:

> Tusite nekdo, co je presne mysleno pod pojmem UnitedLinux
> (http://www.unitedlinux.org/)?
>
> Ja chapu ze jde o nejaky spolecny projekt Conectivy, Caldery, SuSE
> a TurboLinuxu na vytvoreni LSB-compliant systemu (coz ale je RedHat
> taky a Debian tusim taky, nemluve o nekterych ze zucastnenych). Z jejich
> prezentace mi ale neni jasne, o co presne pujde. Jestli dohromady

Zda se mi, ze jedine, co se da rozumne udelat, je spolecne vytvareni
balicku. Tj. ta zminka o spolecnem jadre bude asi zaklad. Dovedu si
predstavit, ze zminene firmy se dohodnou o slouceni vyvojovych teamu pro
vyrobu/spravu (nekterych) balicku a zakladem distribuci tak budou jednotne
cisla knihoven (+/-), ale dost si nedovedu prestavit, jak se pak bude
delat spolecne finalni QA a spolecne release.

To by odpovidalo i snaham o zlepseni financni situace tech firem, protoze
na tom takhle vydelaji vsichni zucastneni (tj. snizeni ceny vyvoje).

Zbytku moc neverim, protoze nova distribuce nema jmeno a zminene firmy se
svych produktu asi jen tak nevzdaji (coz se ostatne na tech strankach
pise).

Pozvani Red Hatu a dalsich distribuci je jen populisticke gesto. Kdyby to
bylo mineno vazne, musely by jednani probihat za jejich ucasti, coz se
podle formulace asi nestalo. Pozvani (pokud je mineno vazne) se nedela do
public fora, ale nejprve mezi firmami a pak teprve (az je to domluvene) je
mozne o tom oficialne hovorit (tj. treba spolecne tiskove prohlaseni).

Co je napsane na nejake WWW strance nema zadnou vahu (zminene firmy nemaji
moznost se ani na stejnem miste vyjadrit nebo mit na formulaci vliv [pred
zverejenim, samozrejme]) a je to dost necisty zpusob boje o zakaznika
(ferove by bylo napsat, ze RH & spol. nejsou v teto dobe v projektu a
pomlcet o pozvani, dokud neprobehnou prislusna jednani a teprve pak
oznamit jejich vysledek). Takhle si v podstate zajisti, ze se RH & spol.
podilet nebudou, protoze jsou uz ted v pozici "zebraka" (obrazne receno).
Je dost nesmyslne predpokladat, ze firma, ktera jejiz pozice je duvodem k
teto alianci, bude iniciovat jednani se zadosti o pripojeni do projektu.

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz