LDAP - autentizovany pristup

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Pátek Listopad 1 14:32:43 CET 2002

Karel Zak <zakkr na zf.jcu.cz> writes:

>  Mam tu LDAP ktery overuje cca 5000 uctu delam to presne tim
>  algoritmem co byl popsan. Mozna zalezi na nastaveni LDAPu, o to se
>  nestaram (nejsem admin) ...jen programuji co bylo treba a generuji
>  ucty z DB do LDAPu ;-)

>  Nerikam, ze ne (vsimnete si nepouzil jsem "to neni pravda..." :-)))

Jen jsme si nerozumeli ;-), tim ze to vase vygenerovane heslo nemelo na
zacatku typ hashovaciho algoritmu...

on totiz ldapsearch i slappasswd standardne vypisuji heslo base64
encodovane i s typem hashe.  Tedy neco co se hodne podoba tomu, co jste
napsal predtim...  A ono je to tedy dvakrat base64 encodovane.  Spravna
veta by teda znela:

LDAP ma hesla ulozene ve formatu:
{HASH}SECRET
kde HASH je typ hashovaciho algoritmu (CRYPT,MD5,SHA,SMD5,SSHA apod.)
a SECRET je base64 encodovany vystup hashovaci funkce...

takze jsme meli pravdu oba ;-))) jen to nebylo uplne...

O.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6