problem s routingem - co se deje s paketem v kernelu?

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Pondělí Listopad 4 17:43:37 CET 2002

Michal Ludvig <michal-linux na logix.cz> wrote:
-> Jan Panoch wrote:
->> Predpokladal bych, ze by pak paket mel projit pres chain FORWARD a
->> poslat se hostu x, ale to se nestane - nekde se ztrati nebo zahodi a ja
->> bych potreboval zjistit kde a proc.

-> Strelim jen tak od boku, ale nemate zapnuty route path filter? Pak by
-> kernel nejspis zahazoval pakety, ktere by podle jeho nazoru timhle
-> interfacem prijit nemely (zjisti to pokud vim tak, ze vymeni adresy
-> odesilatele a prijemce a zjisti, kudy by takovy packet routoval pryc -
-> kdyz je to jiny if nez kterym prisel, zahodi ho).

-> Zkuste 'sysctl net.ipv4.conf.default.rp_filter' a uvidite...

A ja doplnim - rp filter je super vec, ale v pripade advanced routovacich
protokolov ktorymi sa sice dozviete kam paket posielat mate (a nie kam vsade
mozete, respektive neznamena to ze odinadial pakety prist nemozu) s nim
nastava prave tento problem.

Ako riesenie by som odporucil aby sa do routovacich protokolov nahadzovali
aj spatne cesty (teda, aj v pripade jednosmernych ciest). Ale to uz nejde
len tak ...

 Linux IS user friendly, it's just selective who its friends are...