problem s routingem - co se deje s paketem v kernelu?

Stepan Cirkl cirkl na ccu.cz
Pondělí Listopad 4 22:05:03 CET 2002

Michal Ludvig wrote:

> Proc to neni jen tak? Nestacilo by do routovaci tabulky davat vsechny
> mozne cesty, ktere se kernel dozvi treba pres ospf nebo bgp, s
> odstupnovanyma metrikama? Je nejaky duvod, proc to treba Zebra nedela?
>
> Michal Ludvig

Mne napada napriklad prilisna zatez. Jednak je ta routeovaci tabulka pak
PEKNE velika, a pak taky to rozhodovani o routingu bude o narocnejsi,
kdyz tam bude vice stejnejch routu s ruznou metrikou. (Bude se muset
provadet rozhodovani o te nejlepsi momentalne dostupne.)
Pride mi to jako celkem dost velka hovadina. Proste u poradnejsiho
routru nemuzete tak jednoduse rozhodovat o zahazovani paketu.

Predstavte si takovej paterni router, kterej ma rekneme 140K prefixu do
internetu od trech ruznejch BGP kolegu. To by byla pekna routovaci tabulka.

BTW: Jak je to vlastne presne s metrikama? Ja je neak neumim poradne
pouzit. Nedavno sem je mel nahozeny na CISCu a kdyz nebyl dostupnej rout
s nejlepsi metrikou, tak to chvilku chtel oroutovat spravne, pak zase na
ten s nejmensi metrikou (nedostupnej) a pak zase chvilku spravne. Docela
dost to preskakovalo. Sorry ze odskakuju.

--
Stepan Cirkl
IT consultant

email: cirkl na ccu.cz