Apache + PHP + Oracle

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Středa Listopad 6 15:52:24 CET 2002

Kovar Jan wrote:
> Muzete mi nekdo doporucit, jestli je u nas nejaka diskusni skupina na tema
> Apache + PHP + Oracle?
> Mate pripadne nekdo tip, jak si overit, jestli na Linuxovem stroji, kde je
> Apache, PHP a Oracle jsou tyto programy schopne komunikace? Tedy jestli je
> PHP s podporou Oracle?

Jak zminil kolega, bud OCI8 nebo ODBC. Nejrychlejsi test na to, zda
vase instalace PHP ma nativni podporu oracle je asi toto:
[dobes na develserver dobes]$ ldd /etc/httpd/modules/libphp4.so
[... cut ...]
        libclntsh.so.9.0 =>
/exports/oracle/product/9.0.1/lib/libclntsh.so.9.0 (0x401c4000)
        libwtc9.so => /exports/oracle/product/9.0.1/lib/libwtc9.so
(0x40a4d000)
[dobes na develserver dobes]$

Ve vypisu by se mely objevit radecky podobne tem dvema s odkazem na
knihovny libclntsh.so a libwtc9.so.
Pokud se neojevi, tak neni PHP prelozeno s podporou Oracle a nejde
pouzivat primo PHP funkce OCI* pro komunikaci s Oraclem.
Pak bud pouzit ODBC nebo si znovu prelozit PHP.

	Majkl