velikost volneho mista

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Listopad 6 18:53:32 CET 2002

On Wed, Nov 06, 2002 at 04:27:40PM +0100, Ludvík Vlček wrote:

> Kdyz pustim mc a necham si v jednom z panelu zobrazit info, tak na jedne
> partition mi ukazem ze je velka 17GB, volneho mista cca 1395 MB.
> OK.
> Ale kdys necham vypsat tytez informace prikazem df, tak k teto partition
> napise spravne velikost celkovou, velikost pouzitou, ale uplne blbe velikost
> volnou, v tomto pripade asi 506 MB. Ze by nekde nejaka chybka?

Příkaz standardně odečítá z volného místa bloky rezervované pro roota.
Ve vašem případě činí rozdíl 893MB, což by docela odpovídalo defaultním
pěti procentům. Pokud ano, pak bych u 17GB partition bych docela uvažoval
o tom, zda 893MB rezervovaných pro roota není zbytečně mnoho (zmenšíte to
příkazem tune2fs).

                                                            Michal Kubeček