ANOUNCE Linux PCB - bylo Re: Linux a zacatecnik - delsi

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Listopad 7 16:04:18 CET 2002

"Vaclav Peroutka" <vaclavp na s3group.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:3DCA6AFF.7090102 na s3group.cz...

> PCB (mam 1.6.3) je prave ten duvod, proc jsem se pustil do neceho
> jineho. Neintuitivni, zaboha jsem neprisel na to, jak tam dostat nejaky
> netlist - a jaky vubec - rats-nest to bez netlistu nepodporuje, tusite,
> jak se daji pridavat prvky do knihoven ? V m4 preprocesoru ? Vtipne,
> aspon pro mne. Nema to miry v mm, ale v palcich. A nemohu zapomenout na
> uplne nehezke (hnusne) uzivatelske rozhrani.

V poriadku - to su temy na zlepsenie. Prvky do kniznic som pridaval
a suhlasim s tym, ze od intuitivnosti ma tento proces daleko a je
asi najvacsim problemom pcb. Ovladanie mi ale pride celkom
v pohode (pravda po precitani manualu a aspon pre zaciatok
s reference card vedla) a to s nim tiez robim raz za stvrt roka.

> At jsem programator, jaky chci, ale zaklady navrhu a rozvrhu software mi
> chybi, v tom mate pravdu.

Prave to je bohuzial problem vela free projektov. Graficke editory
cohokolvek su podstatne zlozitejsie ako sa zda na prvy pohlad
a je tazke navrhnut taku architekturu, nad ktorou si za pol roka
nebudete trhat vlasy. Vo firme jeden mame a je v nom naozaj
spusta clovekorokov a peknych par veci, co sa mali na zaciatku
urobit inak. A to je full-time job - ako hobby by z toho bol projekt
na desatrocie...

Konkretne tazko radit - graficke veci som ja osobne nikdy nerobil.
Pokial navrhnete nejaku architekturu, rad ju okomentujem,
ale IMHO vedie cesta naozaj zapojenim sa do existujucich
projektov.

> Ostatne, co to jsou hobby schemata ? Ja se snazil v pcb nakreslit desku
> obycejneho jednoducheho emulatoru EPROM. Po jednom odpolednim trapeni
> jsem to vzdal, nechci si rozbit klavesnici a mys - asi mam malo pevnou
> vuli.

Moje posledne projekty boli

- pomerne prespekulovany dvojity regulovany spinany zdroj
  (podstatna cast na eurokarte, 350 pinov, cca 100 suciastok)

- programator cipov Altera (jednoduchy interface - par TTL-iek)

- testovacia doska pre Altera (podomacky vrtat diery pre PLCC
  socket a potom do nich trafit vsetky nozicky je velka zabava :-))

Nemal som pri tom pocit, ze bojujem so software. Lenze ja som
"stara skola" a vacsina plosakov, co som kedy urobil, bola na pauzaku
polozenom na milimetrovom papieri, vratane kompletneho pocitaca
postaveneho na Z80 niekedy v 1989 :-) - Vase ocakavania su
mozno ine.

Zdravi
--
                                                          Stano