ANOUNCE Linux PCB - bylo Re: Linux a zacatecnik - delsi

Vaclav Peroutka vaclavp na s3group.cz
Čtvrtek Listopad 7 14:30:39 CET 2002

gEDA sleduji, tam se zda, ze kompletne zastavili vyvoj PCB i GAFu. Ted
delaji maximalne Icarus Verilog.

XCircuit je fajn, ale ukazte mi "klikace", ktery se s XCircuitem nauci,
kdyz v tom kresli jednou za ctvrt roku. Ostatne, i tak mi tam neco neslo
udelat, uz si presne nepamatuji, co to bylo ( to je ten ctvrtrok :-).

PCB (mam 1.6.3) je prave ten duvod, proc jsem se pustil do neceho
jineho. Neintuitivni, zaboha jsem neprisel na to, jak tam dostat nejaky
netlist - a jaky vubec - rats-nest to bez netlistu nepodporuje, tusite,
jak se daji pridavat prvky do knihoven ? V m4 preprocesoru ? Vtipne,
aspon pro mne. Nema to miry v mm, ale v palcich. A nemohu zapomenout na
uplne nehezke (hnusne) uzivatelske rozhrani.

Ha, beru zpet, ted jsem se dival na gEDA, maji tam novou verzi gaf ze
3.11. Mno dobra, GTK+, ale wxWindows jsou univerzalnejsi. A pri trose
snahy to prelozite treba primo pod VisualC++ (pry) nebo necim podobnym
a nepotrebujete port GCC.

At jsem programator, jaky chci, ale zaklady navrhu a rozvrhu software mi
chybi, v tom mate pravdu.

Ostatne, co to jsou hobby schemata ? Ja se snazil v pcb nakreslit desku
obycejneho jednoducheho emulatoru EPROM. Po jednom odpolednim trapeni
jsem to vzdal, nechci si rozbit klavesnici a mys - asi mam malo pevnou
vuli. Ostatne, mate pravdu, ze PCB na nic vic nema, nez na hobby
projekty (i kdyz na strankach PCB byla nejaka procesorova deska,
nechapu, jak to v tomhle mohli nakreslit). A Eagle kupovat nechci, u mne
by to na sebe nevydelalo - ackoli, ktery konicek na sebe vydela ? Mozna
rentierstvi.

Takze, kdyz to shrnu, duvodu hodne, i kdyz tim Vas asi nepresvedcim,
zejo. Prislo mi tady na linux na linux.cz mnoho diskusi velmi
neproduktivnich a o nicem (od porovnavani Win s Linuxem, pres
porovnavani jednotlivych dister, az po "licencni politiku" RedHatu).
Kdyz se jedna o neco, kolem ceho se nekeca, ale neco dela, tak je ticho
po pesine. Kybicovat umi ale kazdy. Proto si vazim toho, ze jste aspon
vy odpovedel, a navic konstruktivne. Mozna, ze by se dalo neco vybudovat
na tom projektu gEDA. Ale upravovat PCB jde jedine smazanim a startem na
cistem stole.

Rad si od Vas poslechnu nejake rady, jak jsem psal, tak zkusenosti v
navrhu aplikaci nemam.

S pozdravem,

V. Peroutka