mailserver na firewallu?

Matthes ornest na mistral.cz
Pátek Listopad 8 10:47:24 CET 2002

Zdravim vsi,

chci se poptat,abych neudelal nejakou kravinu. Predesilam, ze dokumntaci i
archiv jsem prohledaval celkem dlouho...

Jak nastavit mailserver (konkretne postfix), ktery bezi zatim jen lokalne
na velmi restriktivnim firewallu a pouziva interni (tedy pro svet
neexistujici) domenove jmeno. Server si taha sitove info pres dhcp, cili
nic moc.
Potreboval bych ted rozchodit, abych mohl odesilat postu "ven" pres tento
server a nevracelo se mi to zpet kvuli neexistujici domene - je mozne mu
nejak setrne sdelit, aby pouzival jine domenove jmeno pro, kdyz odesila
"ven" a jine v ramci vlastni virtualni domeny?
Pujde to napriklad dvema MX zaznamy v dns ci tak nejak?
Omlouvam se za ponekud zmatene dotazy, ale v konfigurovani mailserveru se
moc nevyznam :(

No, doufam, ze je alespon trochu jasne, o co mi jde :)

A vlastne jeste jedna vec - jde nejak zaridit, aby mi dhcp neprepisovalo
/etc/resolv.conf? jako primarni server pouzivam interni dns, kterezto
jaksi v dhcp konfiguraci nefiguruje, ze...

diky za kazdou radu
Matthes