mailserver na firewallu?

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Listopad 8 12:00:42 CET 2002

> Potreboval bych ted rozchodit, abych mohl odesilat postu "ven" pres tento
> server a nevracelo se mi to zpet kvuli neexistujici domene - je mozne mu
> nejak setrne sdelit, aby pouzival jine domenove jmeno pro, kdyz odesila
> "ven" a jine v ramci vlastni virtualni domeny?
> Pujde to napriklad dvema MX zaznamy v dns ci tak nejak?
> Omlouvam se za ponekud zmatene dotazy, ale v konfigurovani mailserveru se
> moc nevyznam :(

  Proc se to presne vraci - protoze server nema verejne jmeno (ani reverzni
zaznam)? To nijak neobejdete - proste je musite udelat. Jestli se to vraci
kvuli necemu jinemu - to je potreba zjistit kvuli cemu.

> A vlastne jeste jedna vec - jde nejak zaridit, aby mi dhcp neprepisovalo
> /etc/resolv.conf? jako primarni server pouzivam interni dns, kterezto
> jaksi v dhcp konfiguraci nefiguruje, ze...

  Nejsem zadny expert na dhcp, ale zkusim to :-)

1) Nastavit dhcp demona, aby na dotazy tohoto serveru (podle HW adresy)
odpovidal s jinym DNS, pripadne bez nej

2) (Pozor - prasecina!) Nastavit /etc/resolv.conf immutable flag, takze jej
nebude moci zmenit.

  Nezjistil jsem, ze by slo dhcp demonovi vysvetlit, aby ignoroval nektere
options ktere dostane.

							Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----