mirne OT: Virtual hosting a DNS

Robert Svoboda r080 na atlas.cz
Pátek Listopad 8 12:30:35 CET 2002

* Zdenek Prchal <prchal na vtdata.cz> [08.11.02 11:29]:

> Domeny 'virtualni' byt nemohou, ty musi byt skutecne, takze na nejakem
> DNS serveru proste musi byt zalozeny - na jakem, to je uplne jedno ...
>
>   Zdenek Prchal

Ja nemluvim o virtualnich domenach, kde jste to precetl? Domeny mam
samozrejme zalozeny, jde mi o hosting stranek pro tyto domeny a o to, ze
mam pouze jeden stroj a v ruznych dokumentech po internetu se dozvidam,
ze je potreba k tomu nastavit tzv "Authoritative-only Nameserver", pak
a v tom mam gulas, se nekde pise o primarni DNS a sekundarni, ktera ma
byt na jinem stroji - coz pro me predstavuje problem (mam pouze jeden
stroj), nase hostingove centrum vsak ma svoje DNS a ja se proste ptam,
jestli je potreba spoustet vlastni DNS (stale jsem nepochopil proc),
ci co mam vlastne udelat, abych to rozchodil.

Vidim, ze jsem se spatne zeptal, tak tady je, co chci udelat:

Predstavoval jsem si, ze staci nastavit Apache, a vse bude v poradku,
Apache pozna podle hlavicky HTTP requestu, kterou domenu ma servirovat a
tu poskytne, jenze to jaksi nefunguje, vzdy posle hlavni stranku, ktera
je defaultne ulozena ve /var/www/...

Napr:
- mam domenu xxx.cz a yyy.cz
- dale mam stroj s adresou aaa.aaa.aaa.aaa
- obe domeny nasmeruji na aaa.aaa.aaa.aaa
- na tomto stroji mam uzivatelske ucty xxx a yyy
- jejich weby jsou ulozeny v ~/public_html
- prijde pozadavek na xxx.cz
- z hlavicky Apache pozna, ze pozadovany dokument ma byt ten z
  /home/xxx/public_html/
- a ten se taky naserviruje...

obdobne u yyy.cz

Dekuji