mailserver na firewallu?

Matthes ornest na mistral.cz
Pátek Listopad 8 12:39:49 CET 2002

>   Proc se to presne vraci - protoze server nema verejne jmeno (ani
> reverzni zaznam)? To nijak neobejdete - proste je musite udelat. Jestli
> se to vraci kvuli necemu jinemu - to je potreba zjistit kvuli cemu.

Vrati se, kdyz prijimaci server overuje platnost domey - coz dnes dela
vetsina (cemuz se nedivim :), takze si neskrtnu.
V zasade bych asi potreboval zaridit, aby se mailserver identifikoval
jinak, kdyz odesila ven (pouzil host/domain name z dhcp infa) a jinak v
ramci lokalu (lokalni host/domain name), ale nevim, jak na to :(
Napadlo me zkusit virtualni domeny, ale o tech vim uplne nic, jak vubec
funguji :\

>   Nejsem zadny expert na dhcp, ale zkusim to :-)
>
> 1) Nastavit dhcp demona, aby na dotazy tohoto serveru (podle HW adresy)
> odpovidal s jinym DNS, pripadne bez nej

> 2) (Pozor - prasecina!) Nastavit /etc/resolv.conf immutable flag, takze
> jej nebude moci zmenit.

:)) to zni fakt pekne. No, tohle me nastesti moc netrapi, server se moc
casto nerestartuje (vetsinou pouze v dusledku vypadku proudu :), jen me
zajimalo, jestli se to neda nejak elegantne obejit.