moznost shutdown pocitace pro uzivatele bez konzole

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Listopad 11 10:11:00 CET 2002

Zkoumalek wrote:
> Rad bych vybranym uzivatelum umoznil vzdalene vypnout nebo
> restartovat server. Ale tito uzivatele nesmi mit fyzicky pristup na
> pocitac.
>
> Udelal jsem to prozatim tak, ze se pres putty naloguji na vybrany
> ucet, zadaji jmeno a heslo a jako shell maji nastaveny bash skript,
> ktery pres sudo pocitac restartuje. Ale zda se mi to nejake
> "oprasene". Nema nekdo lepsi tip?

Pokud ten system pouziva PAM, tak pro dane aplikace poweroff/shutdown
atd muzete pomoci pam_list nadefinovat kdo to muze pustit.
Mrknete bud do /etc/pam.conf a hledejte radky zacinajici
poweroff/shutdown/reboot nebo je to v adresari /etc/pam.d vetsinou
v souboru daneho jmenem aplikace.
Pro inspiraci jak pouzit seznam uzivatele se podivejte na definici
pro ftp server, tam je to pouzito v obracene logice na urceni
uzivatelu co nemohou ftp pouzit (odkaz na /etc/ftpusers).

	Majkl