tuhnuti systemu, vysoky load

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Pondělí Listopad 11 12:18:44 CET 2002

Dobry den,

   jiz 14dni se potykam s nedeterministicky vyskytujicimi se problemy pri
tuhnutni meho systemu.

  Cas od casu se mi stane, ze:

pozoruji vysoky load (xsysinfo) -> prestanu mit moznost poustet dalsi
procesy -> pokud se mi podari prepnout na konzolu, tak se sice
neprihlasim, ale mohu vsak pouzivat SysRq. Na pripadnou namitku, ze mam
byt jiz na nejake konzoli prihlasen odpovim tim, ze nemohu spoustet dalsi
procesy. Top, ps, ci neco poddobneho, na to muzu zapomenout.

 Co je zajimave, tak xsysinfo jeste ukazuje nejaku aktivitu procesoru,
dokonce mi vedle "tika" xclock, ale po chvili vytuhne i to a je to.

 Na PC mohu pignout, ssh vsak pochopitelne ne.

 Nevim, jestli to s tim souvisi, ale obcas pri bootovani, kdyz startuji
iptables, tak jadro vypise neco o slab.h, vylije registry a nazdar.

 Myslel jsem si take chvili, ze to dela vsftpd kdyz nekdo stahuje velky
soubor, ale stava se to, i kdyz pouziji proftpd, ale obcas mi to zatuhne,
kdyz kopiruji neco velkeho z xfs parcely nekam jinam (ono to tim ftp taham
data prave z te parcely) Vidim to na xfs, ale zase nechapu hlasku jadra o
onom slab.

 Zajima mne, jak muzu zjisit, co se s tim zatracenym systemem deje. Kterym
smerem mam zacit patrat a jak.

 Myslim, ze se to obcas delo i pri rh7.3, ale po instalaci rh8.0 se to
deje "casteji" proste 3xza den a pak treba 4 dny nic. Pritom na tom
systemu pouze pisu nejake texty a obcas nekdo stahne neco ftpkem, zadne
predklad neceho nebo tak neco.

Pouzivam:

rh8.0 + updates
2.4.19 kernel + xfs patch (zverejneny na oficialnim patch listu u SGI) +
iptables-1.2.7a + nektere patche z patch-o-matic-20020825 + lm_sensors
2.6.5 + i2c-2.6.5 + posledni ovladace od NVidie

Bezi to na:

Abit BP6 + 2x533Celeron + GeForce2 MX 400
Memtest mi pameti projel cele v pohode. Vadne bloky na disku take nemam.

Vubec netusim, jak zacit onu chybu hledat, protoze se to vyskytuje
nedeterministicky.

Ja vim, ze to je hodne obecne, ale vubec nevim, kam se mam zamerit.

Preji hezky den.

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/