moznost shutdown pocitace pro uzivatele bez konzole

OldFrog oldfrog na volny.cz
Pondělí Listopad 11 14:48:16 CET 2002

Mne to pripada celkem korektni :-). Udelal bych
uzivatele "poweroff" a "reboot". Nastavil jim shel
na /usr/bin/poweroff a /usr/bin/reboot. Do /etc/sudoers
pridal radek:

reboot       ALL=/usr/bin/reboot
poweroff    ALL=/usr/bin/poweroff

Misto ALL se da zadat ip adresa, ze ktereho stroje
ma byt akce reboot nebo poweroff provedena. Po
prihlaseni se provede prave a pouze reboot ci
poweroff. Nic jineho nelze delat.

V souboru /etc/sudoers lze definovat i skupiny
uzivatelu a skupiny akci a ty lze pak vzjemne
prirazovat. To jiz viz man sudo.

OldFrog.