Nove quoty (was Re: Quota neraguje)

Jan Kara jack na ucw.cz
Pondělí Listopad 11 17:40:28 CET 2002

> ->> Ja mam debian 3 ale pouzivam stare quoty... skusal som konvert na nove
> ->> ale vypapuloval mi cosi.
>
> ->  Dalo by se zjistit co? Docela by me to zajimalo...
>
> hmmm teraz nic, len exitol so statusom 1, subor ma velkost 32B co sa mi
> velmi malo na to ze som tam mal 18 userov s quotami...
> aj som to trasoval ale ...
  Pokud jeste nekde ten trace mas, zkus mi ho poslat. Treba z nej neco
  vykoukam (tech 32B je opravdu malo).

> ->> to znamena iba linux-ac verzie?
> ->  To jsou kernely, ktere vydava Alan Cox (presneji Alan Cox vydava
> -> dodatecne patche ke kernelu, ktere obsahuji nektere nove veci).
>
> yo, takze vo vanilla kerneli resp debianovskych balikoch (Teda bez ac
> patchov) 2.4.18 to nepojde vsak?
  Presne tak.

> ->> 2. quoty pre roota nie je skor problem quota subsystemu?
> ->  Tuhle otazku jsem nejak nepochopil.
>
> No, quota roota je quota usera s UID 0 a na to predsa netreba menit format.
> Na to staci zmenit kernel aby aj rootovi ratal quotu. Alebo bol principialny
> problem? bola quota usera 1 na indexe 0 quota suboru?
  Problem byl principialni - na indexu 0 byly ulozeny specialni
  informace (cas pro zmenu softlimitu na hardlimit a tak).

> ->> 3. naco je radix tree? setri to miesto v porovnani so starym formatom
> ->> suborov?
>
> ->  Tak se to asi rici neda. Stary format pouzival derave soubory -> quota
> ->  pro UID N byla ulozena v souboru na pozici N*sizeof(prislusna struktura).
>
> Ano, ale je to najefektivnejsi a najjednoduchsi sposob ukladania quot...
> ak niekto neprideluje uid nahodne medzi 0 a 4294967295 tak by tu nemal byt
> problem... ak niekto systematicky prideluje UID po jednom, nemal by v tom
> byt velky problem...
  Jenze velke organizace prideluji UID treba stylem 0-10000
  rezervovane, 10000-20000 jedno oddeleni, 20000-30000 druhe atd. Proste
  UID jsou strukturovana, takze ta cisla byvaji dost velka.

  viz muj komentar :)

  									Honza